خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت وزارت بهداشت:

۵۲ شاخص عدالت در سلامت در هیئت دولت تصویب شد

پایلوت شاخص‌های عدالت در سلامت انجام شده و از نیمه دوم سال به صورت فراگیر در سطح همه شهرستان‌های کشور جمع آوری می‌شود.

ایلنا: دبیر ستاد مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت از تصویب مقدمات شاخص‌های ۵۲ گانه عدالت در سلامت در هیئت دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمد اولیایی منش اظهار داشت: پایلوت شاخص‌های عدالت در سلامت انجام شده و از نیمه دوم سال به صورت فراگیر در سطح همه شهرستان‌های کشور جمع آوری می‌شود تا ببینیم مهم‌ترین تهدیدکننده‌های سلامتی در هر استان و شهرستان کشور چه موضوعاتی هستند.

وی افزود: از این طریق می‌توان از بروز بیماری‌ها پیشگیری و برنامه‌ریزی کرد که چگونه با این عوامل تهدیدکننده مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: باید در این زمینه نقش وزارت بهداشت را تعریف کنیم و سراغ سازمان‌های ذیربط رفته و نقش مؤثر آن‌ها را در این رابطه گوشزد کنیم تا ‌‌نهایت بتوانیم سلامت مردم را بدون تخت بیمارستان و دارو جبران کنیم و به بهترین وضعیت سلامتی در کشور برسیم.

اولیایی منش بیان کرد: بی‌عدالتی در سلامت که در شاخص‌ها نشان داده خواهد شد برای این است که بتوانیم برای رفع این بی‌عدالتی‌ها با توجه به طبقات مختلف اجتماعی مردم و دهک‌های درآمدی برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در اغلب موارد نباید در بیماری‌ها و مرگ و میر فاصله‌ای بین طبقات داشته باشیم و اگر این فاصله وجود داشته باشد نشان می‌دهد که در خدمت رسانی مشکل وجود دارد یا عوامل بیرونی به صورت نا‌برابر روی مردم محروم اثر می‌گذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز