خبرگزاری کار ایران

پزشك مقیم آلمان در گفت‌وگو با ایلنا خبرداد:

کمک ۸۰ هزار یورویی انجمن ایران و آلمان به کودکان مستمند ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۳

توانستم با معالجه فرزندان آلمانی‌، اعتمادپدر و مادرهای با نفوذ آنجا را به خود جلب کنم، و با کمک آنها انجمن ایران و آلمان را برای کمک به اطفال ایرانی در سال ۲۰۰۰ در دادگاه آلمان به ثبت برسانم.

ایلنا: رئیس انجمن ایرانی آلمانی حمایت از کودکان گفت: ۲۳۴ نفر از ۶ پرورشگاه و ۴۸ نفر از یک خانه معلولان تحت حمایت‌های مالی انجمن ایران و آلمان هستند.

دکتر محمود کریم در گفت‌وگو با ایلنا به ارائه توضیحاتی درمورد چگونگی شکل گیری انجمن ایران و آلمان پرداخت و گفت: در یکی از شهرهای آلمان به عنوان طبیب اطفال ۲۵ سال خدمت کردم و با معالجه فرزندان آلمانی‌ها سرانجام توانستم اعتماد پدر و مادرهای با نفوذ آنجا را به خود جلب کنم.

برنده جایزه بخش مسئولیت اجتماعی در پزشکی بنیاد علمی جهانی پرفسور یلدا ادامه داد: وقتی که خواستم به بچه‌های مستمند ایران کمک کنم از آن دوستان آلمانی استمداد خواستم وآن‌ها نیز به درخواست من جواب مثبت دادند.

این پزشک مقیم آلمان تصریح کرد: من توانستم با کمک آن دوستان آلمانی انجمن ایران و آلمان را برای کمک به اطفال ایرانی در سال ۲۰۰۰ در دادگاه آلمان به ثبت برسانم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۰ تاکنون مشغول فعالیت و کمک به اطفال ایرانی هستیم، افزود: خوشبختانه تا کنون تعداد زیادی عضو انجمن ایران و آلمان شده‌اند به طوری که الان بیش از ۱۲۰ عضو داریم که دو سوم آن ایرانی و یک سوم آن آلمانی هستند.

دکترکریم در پاسخ به این سوال که به کودکان مستمند در کدامیک از مناطق کشور کمک می‌کنید، افزود: با پرورشگاه‌هایی در شهرهای رشت و لاهیجان استان گیلان، شهر آمل در استان مازندران درارتباط هستیم وبه آن‌ها کمک می‌کنیم و همچنین از روزی که زلزله خانمان سوز در شهر بم رخ داد کودکان مستمند وبی سرپرست آنجا را نیز موردحمایت انجمن ایران و آلمان قرار گرفتند.

وی درپاسخ به این سوال که کمک‌های مالی انجمن ایران وآلمان چگونه دراختیار کودکان مستمند وبی سرپرست ایرانی قرارمی گیرد، افزود: ۳ تا ۴ ماه درسال را برای ارائه کمک‌های مالی درایران بسرمی برم وخودم شخصا رسیدن این کمک‌های مالی به کودکان راهدایت می‌کنم.

برنده جایزه بنیاد علمی جهانی پرفسور یلدا خاطرنشان کرد: زمانی که در ایران هستم با این کودکان به خرید می‌روم و وسایل مورد نیاز آن‌ها را تهیه می‌کنم به طوری که با حضور یک مربی از پرورشگاه ۵۰ نفر از آن‌ها را به فروشگاه می‌بریم و برایشان خرید می‌کنیم.

دکترکریم در پاسخ به این سوال که چه تعداد کودک تحت پوشش انجمن ایران و آلمان قرار گرفته‌اند، افزود: ۲۳۴ نفر از ۶ پرورشگاه و همچنین ۴۸ نفر از یک خانه معلولان تحت حمایت‌های مالی انجمن ایران و آلمان هستند.

این پزشک مقیم آلمان تصریح کرد: البته معلولانی که خودشان نمی‌توانند با ما به خرید بیایند لوازم مورد نیازشان را صورت می‌گیریم و بعد از تهیه آن‌ها برایشان می‌بریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه تا کنون انجمن ایران و آلمان چقدر به کودکان مستمند ایرانی کمک کرده است، افزود: به طور کلی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۸۰ هزار یورو به این اطفال کمک کرده‌ایم وسال قبل بیش از ۱۱ هزار و ۳۶۰ یورو به آن‌ها کمک شد.

برنده جایزه بنیاد علمی جهانی پرفسور یلدا ادامه داد: اکنون هم برای ارائه کمک‌های مالی انجمن ایران و آلمان در سال ۲۰۱۲ درایران بسرمی برم.

کریم با تاکید براینکه کودکانی که تحت حمایت انجمن ایران و آلمان هستند همه باهوش، با استعداد و شاگرد اول هستند که این باعث خوشحالی من است، افزود: کودکانی که ازسال‌ها پیش تحت حمایت ما هستند اکنون بزرگ شده‌اند و به طور حتم تا زمانی که به دانشگاه بروند و ازدواج کنند مورد حمایت ما خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز