خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مشاوره وآموزش خانواده کمیته امداد:

اعزام مشاوران خانواده به مناطق زلزله زده

از۴ استان همجواراستان آذربایجان شرقی از جمله استان گیلان، زنجان، اردبیل وآذربایجان غربی نیز فعلا درخواست شده که مشاورین خانواده را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله به مناطق آسیب دیده اعزام کنند.

ایلنا: کمیته امداد امام خمینی (ره) ۵۰ نفر ازمشاوران این نهاد را برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان در زلزله اخیر به استان آذربایجان شرقی اعزام کرد.

کوروش محمدی، مدیرکل مشاوره وآموزش خانواده با اشاره به امداد رسانی مناطق زلزله زده گفت: کمکهای مورد نیاز ازجمله مسکن، پوشاک و اقلام خوراکی به مناطق زلزله زده ارسال شد و طی بررسی‌های صورت گرفته برای همدلی و همدردی و تسکین آلام مردم آسیب دیده مشاورانی هم به مناطق اعزام می‌شوند..

وی با اشاره به اعزام ۲۸ نفر از مشاوران کمیته امداد استان آذربایجان شرقی به مناطق آسیب دیده، افزود: از۴ استان همجواراستان آذربایجان شرقی از جمله استان گیلان، زنجان، اردبیل وآذربایجان غربی نیز فعلا درخواست شده که مشاورین خانواده را برای کمک به آسیب دیدگان زلزله به مناطق آسیب دیده اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اداره کل مشاوره و آموزش خانواده کمیته امداد ۳ برنامه کلان وجود دارد، از جمله اداره آموزش خانواده، اداره امور تحصیلی شامل دانش آموزی و دانشجویی وهمچنین نخبگان است. اداره مشاوره برای خانواده‌ها مشاوره به صورت گروهی دارد.

مدیر کل مشاوره و آموزش خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در بحث مشاوره گروهی در همه شهرستان‌ها و خوابگاه‌ها، فضاهایی در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد همچون اردوگاههایی که حدود ۵۰هزار نفر از دانش آموزان در اردو‌ها شرکت کرده‌اند و از مباحث مشاوره تحصیلی، تربیتی، فرهنگی، اعتقادی، رفع مشکلات و تربیت استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین برنامه آموزشی برای۹۵هزارنوعروس در این اردوگاه‌ها ارائه شد و پیش بینی می‌شود امسال ۱۲۰هزارنفر دیگر که نیاز به مشاوره دارند، از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کوروش محمدی به طرح فلاح اشاره کرد و افزود: در این طرح‌ها از نظر مذهبی و دینی به خانواده‌ها آموزش ارائه شده است و به سوالات و شبهات دینی پاسخ داده می‌شود.

وی درپایان افزود: درمجموع دربخش آموزش خانواده ۶۰۰هزار مراجعه کننده خانوار در سراسر کشورداریم که از لحاظ مشکلات روحی و روانی توسط ۳۴۲مشاوره سرویس دهی می‌شوند.
پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز