خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی خبر داد؛

جزییات دستورالعمل تعیین شهریه مهدها بر اساس تعداد ستاره

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۱۶

یکی از مواردی که سبب احراز ستاره کیفیت برای مهدهای کودک شده و به اصطلاح مهد کودک سه ستاره می‌شود، حضور مربیان دارای مدرک کاردانی، کار‌شناسی و یا بالا‌تر است و مربی با مدرک زیر دیپلم در پرسنل آن‌ها دیده نمی‌شود.

ایلنا: معاون اجتماعی بهزیستی گفت: مهد کودک‌های ستاره دار از پرسنل متخصص استفاده کرده و بیش از ۷۵ درصد از مربیان مهدهای ستاره دار دارای مدرک بیش از کاردانی هستند.

به گزارش ایلنا محمد نفریه در ارتباط با مهدهای کودک ستاره دار، اظهار داشت: مهدهای کودک ستاره دار نسبت به مهدهای کودک عادی از شرایط بهتر و مناسب تری برخوردار هستند. از جمله مواردی که در مهدهای کودک ستاره دار بیشتر مورد توجه قرار گرفته است می‌توان به ایمنی و بهداشت، تغذیه مناسب‌تر، شرایط فیزیکی و تجهیزات و اجرای قوانین و مقررات و نیروی انسانی و آموزش اشاره کرد.

وی ادامه داد: مهدهای کودکی که از نظر موارد ذکر شده حائز امتیاز بالاتری شوند و در ردیف‌های یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره قرار می‌گیرند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب احراز ستاره کیفیت برای مهدهای کودک شده و به اصطلاح مهد کودک سه ستاره می‌شود، حضور مربیان دارای مدرک کاردانی، کار‌شناسی و یا بالا‌تر است و مربی با مدرک زیر دیپلم در پرسنل آن‌ها دیده نمی‌شود.

نفریه خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ درصد مربیان مهدهای کودک سه ستاره دارای مدارک بیش از کاردانی هستند که باید دوره‌های آموزشی ویژه مهدکودک‌ها را بگذرانند و گذراندن دوره آموزشی مخصوص مهدکودک‌ها توسط مدیران و مربیان و گذراندن دوره تکمیلی توسط ۲۵ درصد مربیان از جمله شروط مهدهای ستاره‌دار است.

وی ابراز کرد: همچنین نرخ شهریه این مهد‌ها باید طبق دستورالعمل تنظیم شود و نسبت کودکان و مربیان در سطح استانداردهای اعلام‌شده قرار بگیرد که یکی از عوامل مهم در شهریه و اخذ ستاره برای مهد کودک‌ها فضای بیش از ۷۱ مترمربع حیاط به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز