خبرگزاری کار ایران

متخصص پوست و مو عنوان کرد:

کاهش استرس اولین گام برای جلوگیری از شوره سر

کد خبر : ۴۰۲۲۷

شوره سر زمانی بیماری تلقی می‌شود که میزان رشد سلول‌ها از حالت طبیعی بالا‌تر رفته باشد. به این معنی که سلول‌های پوست به طور دائم در حال رشد، ریزش و تشدید یافتن هستند.

ایلنا: یک متخصص پوشت و مو گفت: اولین مرحله برای درمان شوره سر، جلوگیری از استرس است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر کشاورز با بیان این مطلب گفت: شوره سر زمانی بیماری تلقی می‌شود که میزان رشد سلول‌ها از حالت طبیعی بالا‌تر رفته باشد. به این معنی که سلول‌های پوست به طور دائم در حال رشد، ریزش و تشدید یافتن هستند.

وی افزود: این پوسته‌ها و شوره‌ها می‌تواند خشک و در بعضی موارد چرب و چسبیده به کف سر بوده و گاهی همراه با سوزش و خارش باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه در بسیاری از موارد شوره فقط در سر نیست، تصریح کرد: در گوش، کناره‌های بینی، ابرو و در بعضی آقایان در صورت و ریش پدید می‌آید. کسانی که هر روز ریش خود را می‌تراشند، از قرمزی و سوزش صورت خود گله می‌کنند و حتی شوره می‌تواند در کشاله ران و زیر بغل نیز دیده ‌شود.

وی در مورد درمان شوره سر اظهار داشت: درمان‌های موجود شامل استفاده از انواع شامپو‌ها و قطره‌هایی است که توسط پزشک تجویز می‌شود. این‌ها تسکین خوب اما موقتی است و بعد از مدتی ممکن است دارو اثر خود را نداشته باشد در شوره‌های وسیع ممکن است داروهای خوراکی توصیه شود که البته به علت عوارضی که این دارو‌ها دارد، لازم است مصرف آن محدود شود.

کشاورز خاطرنشان کرد: اولین مرحله درمان به کاهش استرس مربوط می‌شود، توجه به تغذیه (مواد آلرژی‌زا) نیز از مواردی است که باید به آن توجه شود. البته مصرف سیگار و دستکاری شوره باعث بد‌تر شدن ضایعات می‌شود که برای درمان موثر باید از این موارد جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز