خبرگزاری کار ایران

لیمو ترش قوی‌ترین ضدعفونی کننده طبیعی

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۷۲

یکی دیگر از کاربردهای لیموترش استفاده از آن برای رفع لکه و جوش صورت است، کافیست برای درمان، آب لیمو و نمک را مخلوط کرده و محلول را با پنبه روی صورت استفاده کنید.

ایلنا: استفاده از لیموترش از دیرباز به دلیل خواص دارویی، درمانی و ضدعفونی کنندگی همواره مورد توصیه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی کننده قوی است.از این رو توصیه می‌شود در مسافرتهایی که به سلامت آب آشامیدنی مشکوک هستید از چند قطره لیمو ترش استفاده کنید تا آب کاملا استرلیزه شود.

کاربردی‌ترین اثر لیموترش به شکل مخلوطی از آب و مقداری عسل است که برای لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته باید صبح‌ها به صورت ناشتا استفاده شود.

براساس مطالعات انجام شده برای تهیه کلسیم طبیعی، یک تخم مرغ را تمیز شسته و در یک لیوان بگذارید و روی آن آب لیمو ترش بریزید و پس از نگهداری آن در محلی خنک به مدت دو الی سه ساعت تخم مرغ را در می‌آوریم و آب لیموی باقیمانده را که دارای مقدار زیادی کلسیم است می‌توانیم روی سالاد اضافه کرده و یا با عسل شیرین کرده و بنوشیم.

به گفته پزشکان، بهترین اثر درمانی لیموترش به شکل قرقره در درمان گلودرد است. همچنین برای گرفتگی بینی و زکام کافی است چند قطره آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کرده و در بینی بچکانید.از دیگر اثرات لیمو دفع کردن سنگ کلیه است و برای قطع خونریزی بینی هم استفاده دارد.

یکی دیگر از کاربردهای لیموترش استفاده از آن برای رفع لکه و جوش صورت است، کافیست برای درمان، آب لیمو و نمک را مخلوط کرده و محلول را با پنبه روی صورت استفاده کنید.همچنین آب این میوه به همراه گلیسیرین بهترین دارو برای نرمی و صافی پوست دست است.

کارشناسان طب سنتی توصیه می‌کنند در زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی دستهای خود را با آب لیمو ماساژ دهید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز