خبرگزاری کار ایران

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی خاورمیانه:

۹۰ درصد ازهزینه های دندانپزشکی را مردم می دهند

asdasd

از سال گذشته تاکنون با افزایش ۴۰ تا ۱۰۰درصدی قیمت تمام شده خدمات حوزه دندانپزشکی روبه رو بوده‌ایم در حالی که هنوز تعرفه‌ها افزایش نیافته است.

ایلنا: دبیر نخستین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی خاورمیانه گفت: ۹۰ درصد ازهزینه‌های دندانپزشکی را مردم و۱۰ درصدازآن رادولت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی تاجرنیا درنشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی ICOI (دندانپزشکی، زیبایی و ایپملنت) گفت: از سال گذشته تاکنون با افزایش ۴۰ تا ۱۰۰درصدی قیمت تمام شده خدمات حوزه دندانپزشکی روبه رو بوده‌ایم در حالی که هنوز تعرفه‌ها افزایش نیافته است.

وی تصریح کرد: جز یکی دو شرکت‌ بیمه‌ای خاص، هیچ بیمه‌ای ایمپلنت را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد و دولت باید در این زمینه بیشتر اقدام کند.

به گفته تاجرنیا انجام یک عمل جراحی ایمپلنت خوب با تجهیزات مناسب در حدود یک میلیون تومان هزینه بر می‌دارد و البته با نظارت‌های خوب وزارت بهداشت ایمپلنت‌های موجود نیز از استانداردهای مناسبی برخوردار است.

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی خاورمیانه درادامه ازچگونگی توزیع دندانپزشکان در ایران انتقادکردو افزود: حدود ۲۴ هزار دندانپزشک در کشور وجود دارد که ۸۰۰۰ نفر از این دندانپزشکان در تهران فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سطح کشور برای هر ۳ هزاروپانصد نفر یک دندانپزشک وجود دارد این درحالی است که در تهران برای هر هزار نفر یک دندانپزشک وجود دارد.

تاجرنیا درخاتمه از نبود دندانپزشک در تیم ۱۷ نفره طرح پزشک خانواده انتقاد کرد و این مسئله را نشان دهنده واقف نبودن وزیر بهداشت به اهمیت دندانپزشکی عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز