خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده طب سنتی:

رشته‌های متمم طب سنتی راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۷۸

تاکنون دانشکده طب سنتی اقدام به آموزش ۲۰۵ دانشجو كرده است که ۱۷۷ نفر از این افراد در رشته طب سنتی و ۲۸ نفر در رشته داروسازی سنتی مشغول به تحصیل بوده‌اند.

ایلنا: رییس دانشکده طب سنتی راه اندازی رشته‌های متمم در حیطه طب سنتی را از اهم فعالیت‌های آموزشی دانشکده طب سنتی دانست.

به گزارش ایلنا؛ شمس اردکانی با اشاره به تعداد دانشجویان طب سنتی گفت:  با احتساب تمامی دانشجویانی که در این دانشکده مشغول به تحصیل بوده‌اند می‌توان گفت، تاکنون دانشکده طب سنتی اقدام به آموزش ۲۰۵ دانشجو كرده است که ۱۷۷ نفر از این افراد در رشته طب سنتی و ۲۸ نفر در رشته داروسازی سنتی مشغول به تحصیل بوده‌اند و تعداد ۷ نفر نیز در حال حاضر از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند.

شمس اردکانی، توسعه درمانگاه‌های طب سنتی را یکی از برنامه‌های عملیاتی دانشکده در سال ۱۳۹۱ دانست و افزود: در حال حاضر دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ۴ درمانگاه فعال می‌باشد که ۳ درمانگاه آن آموزشی درمانی بوده و یک درمانگاه درمانی (هروی) که در ترم آینده آموزشی، درمانی می‌شود.

وی به همکاری دانشکده طب سنتی با مراکز درمانی پرداخت و گفت: دانشکده طب سنتی با همکاری و مشارکت سایر بیمارستان‌ها از جمله حضرت رسول (ص) و سینا درمانگاه‌های دیگری نیز در سطح تهران افتتاح کرده است و درمانگاه بیمارستان امام خمینی (ره) نیز به عنوان یکی از فعال‌ترین درمانگاههای طب سنتی به صورت تخصصی در زمینه زنان و ناباروری است.

رییس دانشکده طب سنتی با اشاره به رشته‌های جدید این دانشکده گفت: این رشته‌ها شامل، علوم آزمایشگاهی طب سنتی، بهداشت باروری و تنظیم خانواده، داروسازی سنتی با سه گرایش داروخانه، ساخت دارو و آزمایشگاه پژوهشی، حفظ الصحه با دو گرایش تغذیه و بهداشت فردی و پیشگیری، بهداشت مادر و کودک در طب سنتی، اعمال یداوی در طب سنتی با گرایش‌های حجامت، فصد، ماساژ و زالو درمانی همچنین دو رشته پرستاری سنتی و تغذیه در طب سنتی است که سرفصل تعدادی از این رشته‌ها آماده ارائه به وزارت بهداشت بوده و تعدادی نیز در دست تنظیم و ویرایش می‌باشد.

 

 شمس اردکانی، درپایان از تدوین سرفصل درس فرهنگ و تمدن اسلام و ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۹۱ خبر داد و افزود: به زودی در سرفصل دروس بسیاری از رشته‌های مرتبط، درس فرهنگ و تمدن اسلام گنجانده شده و با همکاری اساتید و کار‌شناسان مرتبط در کل کشور این درس نیز آموزش داده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز