خبرگزاری کار ایران

زمان رای گیری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی پایان یافت؛

سرپرست‌ وزارت‌ بهداشت‌ غایب‌اصلی‌ انتخابات

کد خبر : ۴۹۸۰۴

با توجه به اینکه هیات اجرایی انتخابات با وزارت بهداشت است اما نیامدن طریقت سرپرست وزارت بهداشت و دکتر صدر رییس نظام پزشکی در پنجمین دوره به عنوان غایبین اصلی این انتخابات حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت.

ایلنا: ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی امروز در سراسر کشور پس از یک ساعت تمدید به پایان رسید و این در حالی بود که طریقت و صدر در پای صندوق رای حضور نیافتند.

به گزارش ایلنا، ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی امروز در بیش از ۱۸۰ شعب اخذ رای برگزار شد. ۶۴۹۱۷ نفر در استان تهران واجد شرایط شرکت در این انتخابات بودند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۱۹۶ نفر از واجدان شرایط در انتخابات نظام پزشکی پزشک، ۹۲۲۶ نفر دندانپزشک، ۵۷۵۳ نفر داروساز، ۳۰۶ نفر علوم آزمایشگاهی، ۱۱۶۵ نفر پاتولوژیست، ۱۸۷ نفر اتباع غیر ایرانی عضو سازمان نظام پزشکی، ۷۱۱۷ نفر مامایی، ۱۹۶۸ نفر گروه تغذیه، ۴۷۴ نفر بینایی سنجی، ۵۱۷ نفر شنوایی‌ سنجی، ۱۶۰۸ نفر فیزیوتراپ، ۵۲۹ نفر کاردرمان، ۶۵ نفر کایرو پراکتیک و ۳۹۳ نفر گفتاردرمان بودند. استقبال پرشور جامعه پزشکی در ششمین دوره این انتخابات با عث شد تا مدت زمان آن یکساعت تمدید شود.

بنا بر این گزارش؛ با توجه به اینکه هیات اجرایی انتخابات با وزارت بهداشت است اما نیامدن طریقت سرپرست وزارت بهداشت و دکتر صدر رییس نظام پزشکی در پنجمین دوره به عنوان غایبین اصلی این انتخابات حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم حضور سرپرست وزارت بهداشت و ابطال نتایج رای از سوی متولیان این عرصه افزود: تاکنون روند اجرایی انتخابات قانونی بوده است.

وی گفت: با توجه به اتفاق نظر هیات نظارت در قانونی بودن، در صورت عدم امضای رئیس جمهور برای افراد تعیین شده در منصب نظام پزشکی می‌توان بر حسب ضرورت و به جهت حل مشکلات از طرح‌های دو فوریتی استفاده کرد.

علی رغم پیگیری‌های خبرنگاران مبنی بر تعداد آمار دقیق شرکت کنندگان در این انتخابات، هنوز این آمار داده نشده است اما شمارش آرا آغاز شده است و نتیجه این انتخابات نیز تا روز شنبه ۵ اسفند ماه از طریق هیات نظارت بر انتخابات به رسانه‌ها اعلام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز