خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری؛

طرح ملی سیستم جامع شاغلین برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارمند اجرایی شد

کد خبر : ۴۹۹۶۵

بهینه سازی نطام وصول کسور بازنشستگی مشترکین صندوق شاغل در دستگاههای اجرایی، کاهش مراحل اداری، صرفه جویی در هزینه هاواستفاده از اطلاعات سیستم در زمان انتقال یا استرداد کسور بازنشستگی به منطور ایجاد سهولت در انجام امور اجرایی از دیگر مزایای این طرح ملی است.

ایلنا: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از اجرایی شدن طرح ملی سیستم جامع شاغلین برای یک میلیون و دویست هزار کارمنددولت خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایراندخت عطاریان با اعلام این مطلب گفت: گسترش وتوسعه خدمات نوین بیمه‌ای با استفاده از فناوری اطلاعات از برنامه‌های کلیدی ومحورهای اصلی فعالیت صندوق بازنشستگی کشوری است که با برنامه ریزی ومطالعات گسترده وکار‌شناسی انجام شده این خدمت جدید در آینده‌ای نزدیک به تمامی کارکنان وشاغلان دولت ارایه می‌شود.

وی بهره گیری و استفاده از سیستم‌های پیشرفته فناوری‌های نوین اطلاعاتی، اجرا و پیاده سازی دولت الکترونیک در بخش خدمات بیمه‌ای را گامی موثر در بخش بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد و گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این سیستم جدید فنی چنان بالا وگسترده است که ارتقای سلامت اداری، روان سازی امور اداری واجرایی وایجاد ارتباط با شاغلان وکارکنان دولت تنها بخشی از خدماتی است که از طریق سیستم جامع شاغلین برای دستگاههای اجرایی ایجاد می‌شود.

عطاریان اجرای طرح ملی سیستم شاغلین را در راستای تکالیف برنامه پنجم توسعه وفصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری دانست و افزود: اجرای این طرح بزرگ که حاوی مجموعه‌ای از اطلاعات هویتی، اداری ومالی مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری است با اهدافی همچون امکان دستیابی به اطلاعات تمام مشترکین صندوق از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی شاغلان برای استفاده بهینه در برنامه ریزی‌ها وامکان ثبت وضبط اطلاعات مربوط به سوابق پرداخت کسور بازنشستگی مشترکین صندوق و ایجاد تسهیل در اجرای نطام جامع تامین اجتماعی چند لایه موضوع ماده ۲۷ وبند (ه) ماده ۲۸ قانون برنامه توسعه راه اندازی شده که اینکار نقطه عطف وتحولی اساسی در خدمات بیمه‌ای الکترونیک وغیر حضوری صندوق بازنشستگی کشوری خواهد بود.

به گفته وی بهینه سازی نطام وصول کسور بازنشستگی مشترکین صندوق شاغل در دستگاههای اجرایی، کاهش مراحل اداری، صرفه جویی در هزینه هاواستفاده از اطلاعات سیستم در زمان انتقال یا استرداد کسور بازنشستگی به منطور ایجاد سهولت در انجام امور اجرایی از دیگر مزایای این طرح ملی است.

عطاریان اجرای دو طرح بزرگ و ملی سیستم جامع شاغلین ونطام جامع تامین اجتماعی چند لایه برای یک میلیون ودویست هزار کارمند دولت را از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی صندوق بازنشستگی کشوری در سال آینده عنوان کرد وگفت: اقدامات زیادی در این رابطه انجام شده واواخر هفته جاری با حضور مسئولان اجرایی از سیستم جامع شاغلین رونمایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز