خبرگزاری کار ایران

از سوی رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی؛

برنامه‌های دومین کنگره سراسری فوریت‌های پزشکی تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۰۰

از سال ۸۴ تا کنون پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی سه برابر رشد کرده‌اند، ناوگان اورژانس کشور نیز در همین سال‌ها سه برابر شده یا نوسازی شده است.

ایلنا: رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی برنامه‌های دومین کنگره سراسری فوریت‌های پزشکی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی غلامرضا معصومی درتشریح برنامه‌های دومین کنگره سراسری فوریت‌های پزشکی گفت: این کنگره دو روزه باحضور سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، معاون درمان، نماینده سازمان بهداشت جهانی، انجمن فوریت‌های پزشکی، رییس پلیس راهور ناجا و مدیران بخش‌های بین بخشی درسازمان‌های مختلفِ مرتبط با اورژانس کشوربرگزار می‌شود.

به گفته وی، این کنگره با حضور تعداد یکهزار نفر از تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی و مدیران بخش‌های مختلف مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی سراسر کشور ۶ و۷اسفندماه در سالن همایش‌های رازی پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از سال ۸۴ تا کنون پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی سه برابر رشد کرده‌اند، ناوگان اورژانس کشور نیز در همین سال‌ها سه برابر شده یا نوسازی شده است.

وی اضافه کرد، در مدت یادشده تعداد پرسنل اورژانس نیز تقریباˈ دو برابر شده و به ۱۵ هزار نفر رسیده است.

معصومی اظهار داشت: افزایش دانشکده‌های فوریت‌های پزشکی از چهار دانشکده به ۴۰ دانشکده در کشور و گسترش رشته کاردانی فوریت‌های پزشکی، کار‌شناسی ناپیوسته و همچنین کار‌شناسی ارشد پرستاری اورژانس و بحران که از سال آینده اجرایی می‌شود.

رییس اورژانس کشور از راه اندازی رشته‌های MPH مدیریت بحران و Phd سلامت در بلایا که در حال پذیرش دانشجوست خبر داد.

معصومی گفت: این پیشرفت‌های کمی و کیفی ضرورت‌هایی را برای توجه بیشتر به نیازهای مردم در بخش اورژانس در پی داشت و بر اساس آن نحوه ارایه خدمات و آموزش پرسنل و گسترش تحقیقات و پژوهش‌ها در حوزه فوریت‌های پزشکی ایجاب می‌کرد کنگره‌ای در این خصوص برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره فوریت‌های پزشکی که اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، توضیح داد: این کنگره با استقبال بسیار خوبی از سوی همکاران مواجه شد ولی چون سرعت انجام کارهای مقدماتی کنگره زیاد و زمان در اختیار برنامه ریزان کم بود از کیفیتی کمتر از آنچه مدنظر داشتیم برگزار شد و مسایل پژوهشی مربوط به اورژانس از قوت کمی برخوردار شد ولی در دومین کنگره سعی کرده‌ایم این نقیصه جبران شود.

وی به استانداردهای کمی برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور در حوزه فوریت‌های پزشکی اشاره کرد و افزود: برای بهتر شدن ادامه مسیر توسعه اورژانس‌ها و همچنین رفع چالش‌های موجود توجه به آموزش و پژوهش به صورت ویژه مورد توجه این کنگره قرار گرفته است.

دبیرعلمی دومین کنگره فوریت‌های پزشکی ادامه داد: از ۶ ماه پیش سایت کنگره فعال شد و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۱۶۰ مقاله به صورت خلاصه در این سایت ثبت شد.

وی با اعلام اینکه در دومین کنگره فوریت‌های پزشکی ۱۲ مقاله برای سخنرانی و ۵۰ مقاله به صورت پوس‌تر ارایه خواهد شد، گفت: در طول دو روز برگزاری کنگره نیز ۴ پانل و ۶ کارگاه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پانل‌های علمی کنگره را به مسوولان بین بخشی مرتبط با اورژانس از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف کشور سپرده‌ایم، اظهار داشت: پانل حوادث ترافیکی با مدیریت پلیس راهور ناجا، پانل مدیریت بحران با مدیریت رییس سازمان مدیریت بحران، پانل اورژانس پیش بیمارستانی با مسوولیت مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی و پانل امور صنفی و توسعه اورژانس با مدیریت معاونت توسعه و مدیریت در این کنگره سراسری برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۲ مقاله‌ای که برای ارایه به صورت سخنرانی در نظر گرفته شده است نیز در چهار پانل، یعنی در هر پانل سه سخنرانی، عرضه خواهد شد.

وی از برگزاری ۶ کارگاه در برگزاری جریان دومین کنگره فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: در این کارگاه‌ها بحث‌های مربوط به احیای قلبی و تنفسی، ثابت سازی و انتقال مصدومان، احیای کودکان، قطعه‌شناسی و مسائل مربوط به آمبولانس‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در اورژانس‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی حضور ۸۰۰ تکنسین فوریت‌های پزشکی اورژانسی کشور را در دومین کنگره فوریت‌های پزشکی مورد اشاره قرار داد و افزود: روز پایانی دومین کنگره فوریت‌های پزشکی را به برگزاری جشنواره فوریت‌های پزشکی اختصاص داده‌ایم که در این جشنواره علاوه بر تقدیر از ۵ تکنسین بر‌تر فوریت‌های پزشکی اورژانس کشور از مقالات بر‌تر در قالب سخنرانی و پوس‌تر نیز تقدیر می‌شود.

وی افزود: همچنین دو مسابقه در زمینه عکس و خاطره نویسی برگزار کردیم که در این زمینه از ۶ برگزیده این مسابقات تقدیر می‌شود.

رییس اورژانس کشور بیان داشت: تقدیر از همکاران بین بخشی وخبرگزاری‌ها و خبرنگاران رسانه‌ها نیز بخش دیگری از برنامه‌های جشنواره فوریت‌های پزشکی است.

معصومی گفت: علاوه بر این از خانواده‌های همکاران اورژانس که در طی دو سال گذشته در اثر حوادث مختلف آن‌ها را از دست داده‌ایم در این جشنواره قدردانی خواهد شد.

وی در پایان از برگزاری یادمانی از شهدا و جان باختگان حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای فرهنگی و علمی همکاران اورژانس در حاشیه برگزاری دومین کنگره کشوری فوریت‌های پزشکی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز