خبرگزاری کار ایران

عضو مرکز تحقیقات سوختگی:

جامعه پزشکی از ابتدا خود را با سوختگی درگیر نکرده است

کد خبر : ۵۰۶۴۱

سوختگی بابرق به قطع اندام منحر می‌شود / متاسفانه جامعه پزشکی از ابتدا خود را به سوختگی درگیر نکرده است.

ایلنا: عضو مرکز تحقیقات سوختگی گفت: افرادی که برق دزدی می‌کنند ممکن است به سوختگی با برق دچارشوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حمید اله بهادر در نشست خبری دومین همایش بین المللی سوختگی که امرزو در بیمارستان سوانح سوختگی مطهری برگزار شد، گفت: در تمام دنیا حریم‌هایی برای سیم کشی‌های با برق فشار قوی تعریف شده است به گونه‌ای که از ۵۰ متری نباید به آن ناحیه نزدیک شد.

وی بااشاره اینکه با گذاشتن سیم خاردار و زدن لیبل به مردم هشدار می‌دهند که به آن نواحی نزدیک نشوند، افزود: در حالی که در کشور ما به این شکل نیست و گاهی اوقات برق‌های فشارقوی کمتر از این فاصله از نزدیک اماکن مسکونی رد شده است.

این متخصص عفونی با تاکید براینکه سوختگی بابرق به قطع اندام منجر می‌شود، افزود: در چنین شرایطی خسارت‌های شدیدی به بیمار وارد می‌آید و به طور کلی فرد ناتوان می‌شود.

بهادر با تاکید برآگاه سازی مردم به منظور پیشگیری ازبروز بیماری‌های سوختگی در کشور گفت: پیشگیری در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر است ولی زمانی این راه جواب می‌دهد که کل جامعه را نسبت به سوختگی حساس کنیم به شکلی که دیگر از این بیماری غفلت نشود.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه پزشکی هم از ابتدا خود را به سوختگی درگیر نکرده است و فقط مراکز خاصی همانند مرکز سوختگی مطهری است که درگیر این مسئله بوده است.

بهادر به دومین همایش بین المللی سوختگی اشاره کرد و افزود: محتوای کنگره شامل سه بخش عمده؛ ارائه مطالب دقیق علمی، ارائه نتایج پژوهش‌های مربوط به سوختگی در سراسر کشور و برگزاری پنل‌های علمی در زمینه پیشگیری، درمان و مدیریت پیشگیری و بازتوانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز