خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد خبر داد؛

بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای حمایت از برنامه‌های جمعیتی

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۶۴

برای حمایت از برنامه‌های جمعیت و حفظ و رشد جمعیت، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که به خانواده‌ها بر می‌‌گردد.

ایلنا: رئیس جمهوری از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه پزشک خانواده در سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمود احمدی‌نژاد در نشست شب گذشته خود با خبرنگاران افزود: در بودجه سال ۹۲، ‌دو هزار میلیارد تومان برای طرح پزشک خانواده اختصاص یافته که مستقیماً پرداخت مردم در هزینه‌های درمانی را کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: مکانیزم پزشک خانواده به این ترتیب است که مردم تحت نظر پزشک عمومی قرار می‌گیرند و دولت منابع را به حساب مردم و در اختیار پزشک خانواده قرار می‌دهد.

احمدی‌نژاد همچنین از اختصاص ۲۷۶۰ میلیارد تومان برای یارانه و ارز واردات دارو و تجهیزات تخصصی خبر داد و اظهار داشت: در بودجه ۹۲ همچنین برای بیماران صعب العلاج منابعی در نظر گرفته شده است و مجموعه این رقم‌ها مقداری فشار‌ها را از دوش مردم بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه یارانه کالاهای اساسی و نان مقداری در بودجه سال۹۲ بالا‌تر برده شده و به رقم ۱۱۳۵ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: برای حمایت از برنامه‌های جمعیت و حفظ و رشد جمعیت، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که به خانواده‌ها بر می‌‌گردد.

احمدی‌نژاد افزود: «پزشک خانواده» به طور مستقیم سقف پرداخت مردم را کاهش می‌دهد و اگر نیاز به درمان در سطح بالاتری بود، بخشی از آن از منبع اولیه برداشته می‌شود و لذا به پرداختی مردم کمک می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۲۷۶۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه و ارز دارو و نیروهای تخصصی اختصاص دادیم و برای بیماران صعب‌العلاج نیز ردیف‌هایی را در نظر گرفتیم تا فشار بر مردم را کاهش دهیم.

وی افزود: ‌ حقوق کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را نیز نسبتاً خوب افزایش دادیم که از سال گذشته که ۱۳. ۵ درصد بود به ۲۰ درصد ارتقاء یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز