خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد:

پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۵۰ میلیارد تومان زکات

asdasd

قرار است دولت نیز در جهت اجرای مصوبه مجلس برای خدمت به نیازمندان و آبادانی روستا‌ها ۱۰۰میلیارد معادل تشویقی زکات را کمک کند/کمیته امداد این ظرفیت را دارد که بیش ازپنج هزارمیلیارد تومان اعانه مردم را که سالیانه به دستگاههای حمایتی و موسسات خیریه‌ای پرداخت می‌شود، مدیریت کند.

ایلنا: معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در کشور جمع آوری شده است، گفت: امسال نیز پیش بینی می‌شود ۱۵۰میلیارد تومان زکات واجب مال، زکات مستحبی، کفاره و یا فطریه برای فقرا جمع آوری شود.

به گزارش ایلنا، سعید ستاری در رابطه با برنامه‌های آتی کمیته امداد گفت: قرار است دولت نیز در جهت اجرای مصوبه مجلس برای خدمت به نیازمندان و آبادانی روستا‌ها ۱۰۰میلیارد معادل تشویقی زکات را کمک کند.

وی ادامه داد: تاکنون در ۳۲ هزار مسجد، طرح مسجد محوری به منظور احیای سنت‌های حسنه الهی با مدیریت امام جماعات برگزار شده است تا وجه‌های شرعی از جمله؛ کفاره، نذر و زکات و فطریه را تحت نظارت این نهاد جمع آوری و به گروههای واجد شرایط از مددجویان و نیازمندان‌‌ همان محل با حفظ عزت و کرامت نیازمندان توزیع کنند.

معاون کمیته امداد ضمن اشاره به مجاز بودن تقسیم وجه‌های شرعی توسط مساجد در بین نیازمندان محله‌ها، تصریح کرد: طبق این دستور از این پس وجه‌های شرعی در مساجد مدیریت می‌شود و با توجه به مطالبه و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارمردم با دست مردم و برای مردم انجام شود و با این عمل بروکراسی اداری هم کاهش می‌یابد.

ستاری با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها، کمیته امداد به عنوان بازوی حاکم اسلامی و ولی فقیه و مجری مدیریت احسان و نیکوکاری است، گفت: کمیته امداد این ظرفیت را دارد که بیش از پنج هزارمیلیارد تومان اعانه مردم را که سالیانه به دستگاههای حمایتی و موسسات خیریه‌ای پرداخت می‌شود، مدیریت کند و بدیهی است استفاده از ابزار و فن آوری‌های نوین همراه با ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه سازی فعالیت‌ها همچون استفاده از شبکه گسترده مساجد از اهم اموری است که به انجام این اقدام کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز