خبرگزاری کار ایران

۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه:

شانزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در تهران برگزار می‌شود

کد خبر : ۶۹۴۴۶

در این کنگره مباحث مربوط به ناباروری مردان و عقیمی (اندرولوژی)، اورولوژی اطفال و ناهنجاری‌های پیش از تولد (پره نتال)، اورولوژی زنان، بی‌اختیاری ادرار، پیوند کلیه، صدمات (تروما) دستگاه ادراری و جراحی‌های ترمیمی وابسته به آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ایلنا: شانزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از سوی انجمن اورولوژی ایران و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد علی زرگر، نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران با اعلام این خبر گفت: هدف از برپایی این کنگره، ارایه دستاوردهای جدید علمی به متخصصان رشته اورولوژی و دیگر رشته‌های مرتبط است.

وی افزود: در این کنگره مباحث مربوط به ناباروری مردان و عقیمی (اندرولوژی)، اورولوژی اطفال و ناهنجاری‌های پیش از تولد (پره نتال)، اورولوژی زنان، بی‌اختیاری ادرار، پیوند کلیه، صدمات (تروما) دستگاه ادراری و جراحی‌های ترمیمی وابسته به آن مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

زرگر اظهار داشت: از آنجا که تشخیص به موقع تومور‌ها به ویژه تومور پروستات نقش مهمی در حفظ سلامت و بقای بیمار دارد در شانزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، مباحث نوین مربوط به تشخیص زودهنگام و جراحی تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق کلیوی به متخصصان ارایه خواهد شد.

وی از درمان‌های طبی و جراحی سنگ‌های ادراری به ویژه سنگ کلیه و مباحث دیگری همچون عفونت‌های ادراری به عنوان دیگر مباحث این کنگره چهار روزه نام برد.

نایب رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: همچنین در این کنگره، لاپارسکوپی در اورولوژی؛ روش‌های تشخیص، درمان طبی و جراحی ناتوانی جنسی؛ پرستاری اورولوژی و... عنوان خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر مباحث این کنگره می‌توان به «یورو داینامیک» یا تشخیص اختلالات کارکردی مثانه به کمک نوار مثانه نام برد که این نوار کارکردی شبیه نوار قلب دارد و اختلالات کارکردی، حسی، حرکت، تخلیه و قدرت پرتاب ادرار را مشخص می‌کند.

زرگر یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع یورو داینامیک در کنگره امسال سه سخنرانی مهم و کلاس آموزشی به این موضوع اختصاص یافته است.

یادآور می‌شود، مخاطبان این کنگره شامل متخصصان جراحی کلیه و مجاری ادراری- تناسلی، فوق تخصص‌های کلیه اطفال و متخصصان بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان، بیماری‌های کودکان، جراحی عمومی، فوق تخصص‌های نفرولوژی، پزشکان عمومی دارای دکترای حرفه‌ای و پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشک خانواده و نیز کار‌شناسان و کار‌شناسان ارشد پرستاری و مامایی هستند که شرکت در این کنگره برای آنان دارای امتیاز بازآموزی است.

در کنار برپایی این کنگره، نمایشگاه تجهیزات و کالاهای پزشکی مرتبط با اورولوژی به ارایه جدید‌ترین فن آوری‌های این رشته خواهند پرداخت.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه‌های اینترنتی www.iuacongress.ir  یا مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز