خبرگزاری کار ایران

مواد حاوی کافئین سبب افزایش فشار خون می‌شود

کد خبر : ۶۹۴۷۹

مرکبات، توت‌ها و سبزی‌های دارای برگ سبز منابع خوب ویتامین ث هستند دریافت کم این ویتامین با فشار خون بالا ارتباط دارد. خوردن گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی طبخ شده بدون نمک برای افراد دچار فشار خون بالا توصیه می‌شود.

ایلنا: مواد حاوی کافئین از قبیل قهوه، نوشابه‌های کولا و شکلات سبب افزایش فشار خون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت کار‌شناس پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با بیان این مطلب اظهار داشت: کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی از ارکان اساسی هر برنامه طراحی شده برای مقابله با فشار خون بالا هستند.

نسرین آژنگ با بیان اینکه پتاسیم و کلسیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، افزود: موز، زردآلو، انجیر، گریب فروت، هلو، انگور و آبلیمو میوه‌هایی سرشار از پتاسیم هستند که در کاهش فشار خون بالا موثرند.

وی تصریح کرد: حبوبات، سیب زمینی، سیر، کلم بروکلی، کدو سبز، قارچ و گوجه فرنگی و سبزی نیز سرشار از پتاسیم هستند.

این کار‌شناس ادامه داد: مرکبات، توت‌ها و سبزی‌های دارای برگ سبز منابع خوب ویتامین ث هستند دریافت کم این ویتامین با فشار خون بالا ارتباط دارد. خوردن گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی طبخ شده بدون نمک برای افراد دچار فشار خون بالا توصیه می‌شود.

آژنگ خاطرنشان کرد: افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌برند باید از خوردن غذاهایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو گوشت، ماهی دودی یا کنسرو شده، سس‌ها و کنسرو لوبیا که سرشار از سدیم هستند پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز