خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی:

نباید پشت میزهایمان را به کار سیاسی آلوده کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۵۳

احداث مراکز حرفه آموزی معلولان، پرداخت شهریه‌های دانشجویی و حمایت از تحصیل معلولان و نیز صفر نگهداشتن پشت نوبتی‌های کاشت حلزون از دیگر دستورکارهای سازمان بهزیستی است.

ایلنا: رییس سازمان بهزیستی گفت: وظیفه‌مان‌ این است که این موضوع را راهبری کرده تا تنور انتخابات گرم شود، اما نباید پشت میزهایمان را به کار سیاسی آلوده کنیم، نه اینکه فعالیت و علقه سیاسی نداشته باشیم و فضای اداری و کاری تعطیل شود؛ باید اصول اخلاقی و مدیریتی را مراقبت کنیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، همایون هاشمی در سی و چهارمین همایش معاونین توانبخشی سراسر کشور با بیان اینکه نگهداری معلولان در مراکز نگهداری در شرایطی که می‌توانیم آنها را در کنار خانواده‌هایشان قرار دهیم رویکرد غلطی است، اظهار کرد: این رویکرد باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و تغییر یابد.

 وی با اشاره به اینکه 60 درصد از بودجه سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی هزینه می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر هزار میلیارد تومان اعتبار در سازمان بهزیستی وجود داشته باشد باید به میزان 10 هزار میلیارد تومان ارائه خدمت دهیم و در حوزه توانبخشی نیز باید به همین امر توجه داشته باشیم، یکی از مهمترین بحث‌های حوزه توانبخشی بحث فیزیوتراپی است،موضوع فیزیوتراپی با خدمات توانبخشی عجین شده است و باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

 رییس سازمان بهزیستی تحول و اتخاذ رویکردهای نوین در حوزه توانبخشی را نکته‌ای بسیار مهم دانست و گفت: ابتدا باید بسنجیم و ببینیم آیا از سایر کشورها در این زمینه عقب هستیم یا خیر؟ و نیز باید در این زمینه بهبود مستمر داشته باشیم و چنانچه در 2 سال گذشته شاهد بوده‌ایم حوزه توانبخشی دگرگون شده و در استان‌ها بیشتر به توانبخشی نوین با رویکرد علمی پرداخته‌ایم.

وی پیگیری مطالبات مناسب سازی و مشخص کردن شهر بدون مانع را از دیگر دستور کارهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت:‌ باید بدانیم شهر بدون مانع چه شاخص‌هایی دارد و پیگیری مطالبات مناسب سازی معلولان در شهرها باشیم.

رییس سازمان بهزیستی به اولویت‌های حوزه معلولان و توانبخشی آنها اشاره و بیان کرد: توانمندسازی جسمی معلولان، توانمندسازی فرهنگی آنها، تعامل سازنده با NGOها و توسعه خدمات مبتنی بر جامعه و نیز توسعه CBRها به دلیل کم خرج بودن و نیز علمی بودن از جمله برنامه‌های سازمان است.توجه به مسکن و اشتغال معلولان باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که زمانی که معلول آماده شود خود به خود به اشتغال روی می‌آورند. هر استانی مرکز توانبخشی خود را در سال جاری تاسیس کند مواخذه خواهد شد.اقتصاد توانبخشی باید فعال شده و معنای عام یابد و نیز مراکز نیمه تمام را باید تمام کرده و گسترش دهند.

 وی با بیان اینکه صدور کارتهای جدید معلولیت باید انجام شود، گفت: صدور کارت‌های جدید معلولیت و طبقه بندی ICF از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

 رییس سازمان بهزیستی از احداث مراکز فوق تخصصی توانبخشی ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: احداث مراکز حرفه آموزی معلولان، پرداخت شهریه‌های دانشجویی و حمایت از تحصیل معلولان و نیز صفر نگهداشتن پشت نوبتی‌های کاشت حلزون از دیگر دستورکارهای سازمان بهزیستی است.

 هاشمی همچنین به بحث انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: وظیفه مان‌ این است که این موضوع را راهبری کرده تا تنور انتخابات گرم شود، اما نباید پشت میزهایمان را به کار سیاسی آلوده کنیم، نه اینکه فعالیت و علقه سیاسی نداشته باشیم و فضای اداری و کاری تعطیل شود؛ باید اصول اخلاقی و مدیریتی را مراقبت کنیم.

 در ادامه این همایش یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از احیای 50 ون مناسب سازی شده خبر داد و گفت: این تعداد ون به‌ استانها‌ تحویل شده است، آگاه سازی برای جلوگیری از بروز ضایعه نخاعی در دستور کارمان قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: قرار است مراکز تخصصی و فوق تخصصی توسط سازمان بهزیستی احداث شود و نیز در بحث مسکن قصد داریم هیچ خانواده چند معلولی بدون مسکن نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز