خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

بیشتر قوانین حوزه سلامت معطل مانده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۵۲

در سال‌های اخیر علی‌رغم گرفتاری‌های مردم، هزینه سنگینی در حوزه بهداشت و درمان به آنها تحمیل شد بدون اینکه رضایت آنها به دست آمده باشد.

وزیر بهداشت گفت: بخش اعظم قوانین مربوط به سلامت مردم و وظایف وزارت بهداشت معطل مانده است و آنهایی که در حال اجرا است باید ببینیم چقدر ناقص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسن طریقت منفرد امروز در همایش علمی- کاربردی مدیران حقوقی وزارت بهداشت، افزود:  مدیران حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی باید صیانت‌کنندگان از حقوق مردم در رابطه با سلامتشان باشند و تنها در خصوص پرونده‌ها و سیستم حقوقی وزارت بهداشت خود را محدود نکنند.

وی ادامه داد: حقوق مردم به خاطر اجرا نشدن قوانین مرتبط در خصوص وزارت بهداشت معطل مانده است، در حالی که بخشی از آن حقوق می‌تواند با کمک مدیران حقوقی احیا شود و برخی کاستی‌ها را در این زمینه با راهکارهایی که ادامه می‌دهند، جبران کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهداشت و درمان بعد از انقلاب از نظر تامین منابع، نیروی انسانی، فضا و تجهیزات به صورت معجزه آسا پیشرفت کرده است، گفت: اما علی‌رغم همه این پیشرفت‌ها هنوز مردم شهد این امکانات را نچشیده‌اند، که بخش قابل ملاحظه‌ای از این حوزه به کمک مدیران حقوقی قابل جبران است.

وزیر بهداشت گفت: اوضاع نامطلوب است به طوری که در سال 90 بیش از 40 میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان هزینه شده است که 15 میلیارد تومان از آن را بیمه و دولت‌ها پرداخت کرده‌اند و 25 میلیارد تومان را مردم از جیب خود پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تنها بخشی که حاکمیت‌ها معتقدند نباید به بازار سپرده شود بخش بهداشت و درمان است، چرا که در سایر بخش‌ها اگر مردم بتوانند از روش‌های دیگر نیاز خود را رفع کنند یا از نیاز خود صرفنظر کنند در بخش بهداشت و درمان امکان صرفنظر از دریافت خدمات یا دریافت خدمات از بخش دیگر را ندارند و اگر فقر در این زمینه از بین نرود احتمال آسیب‌های بسیار زیادی وجود دارد.

طریقت منفرد با بیان اینکه بهداشت و درمان از بخش‌هایست که واقعا نمی‌توان در آن مردم را تنها گذاشت و آنها را رها کرد، گفت: در سال‌های اخیر علی‌رغم گرفتاری‌های مردم، هزینه سنگینی در حوزه بهداشت و درمان به آنها تحمیل شد بدون اینکه رضایت آنها به دست آمده باشد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز