خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری درگفت‌وگو با ایلنا:

پزشک، ۳۰۰ برابر پرستار دریافتی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۶

از همه جای دنیا برای جذب پرستاران ایرانی درخواست داریم به گونه‌ای که حجم درخواست‌هایی که فقط به نظام پرستاری آمده حدود ۱ و نیم برابر پرستاران شاغل در ایران است.

ایلنا: رئیس کل سازمان نظام پرستاری مهمترین اعتراض پرستاران را  تفاوت دریافتی شان با  پزشکان عنوان کرد.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت معیشتی پرستاران گفت: اگرچه وضعیت معیشتی پرستاران از متوسط کارمندان دولت پایین‌تر نیست و وضعیت بدی ندارند اما حقوقشان کفاف زندگی را به درستی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه آنچه پرستاران به آن اعتراض دارند تبعیض در نظام سلامت است، افزود: تبعیض در پراخت‌ها، تصمیم‌گیری و جایگاه بزرگ‌ترین اعتراض پرستاران است.

میرزابیگی ادامه داد: گله پرستاران از این است که وقتی ما پا به پای یک پزشک در عمل جراحی هستیم و در پروتکل درمانی بیمار بیش از پزشک حضور داریم چطور می‌شود که پزشک ۳۰۰ برابر پرستار دریافتی داشته باشد.

وی افزود: شاهد هستیم میانگین کارانه یک پرستار در بیمارستان ۵۰ هزار تومان است در حالی که کارانه یک پزشک در‌‌ همان بیمارستان ۱۵ میلیون است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با اینکه پزشک به اندازه یک پنجم پرستار در بیمارستان حضور ندارد اما بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ برابر نسبت به پرستار دریافتی دارد و در اینجاست که پرستار‌ان  اذیت می‌شوند و در هیچ جای دنیا هم چنین وضعیتی حاکم نیست.

میرزابیگی همچنین درباره مهاجرت پرستاران به خارج از کشور گفت: مهاجرت پرستاران را که در برخی جا‌ها مطرح شده قبول نداریم و اتفاقا شاهد مهاجرت پرستاران به صورت معکوس هستیم.

وی تصریح کرد: اکنون پرستاران به خیلی از خواسته‌های خود دسترسی پیدا کرده‌اند و تنها بحث اختلاف دریافتی وجو دارد که ان شا الله با قانون تعرفه گذاری نیز این مساله حل می‌شود.

میرزابیگی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان در خواست‌ها برای جذب پرستاران ایرانی از سوی کشورهای دیگر وجود دارد، افزود: از همه جای دنیا برای جذب پرستاران ایرانی درخواست داریم به گونه‌ای که حجم درخواست‌هایی که فقط به نظام پرستاری آمده حدود ۱/۵ برابر پرستاران شاغل در ایران است.

وی با تاکید بر اینکه درخواست هابرای جذب پرستاران ایرانی بسیار شدیداست، افزود: این درخواست‌ها به دانش و علم پرستاران ایرانی برمی گردد و در صورتی که شرایط برای حضور پرستاران ایرانی در کشور فراهم باشد مهاجرتی نخواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز