خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان درگفتگو باایلنا:

یارانه‌های دارو باید به دست بیمه‌ها برسد

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۲

کمیسیون بهداشت آمادگی کامل خود را به عنوان بازوی دولت برای انتخاب گروه جدید و کارآمد اعلام می‌دارد.

ایلنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: منطقی ترین کار ممکن برای کنترل بازار دارو، دادن یارانه به بیمه‌هاست.

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه پس از تنظیم بودجه سال 92 شاهد نوسانات بالای ارزی بودیم، گفت: این وضعیت آشفته تامین دارو در کشور را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

وی مدیریت غلط ارزی را دلیل این نابسامانی‌ها دانست و تصریح کرد: دولت با اختصاص دادن ارز 1226 به وارد کننده‌های دارو روش نامطلوبی را در پیش گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از جمله وظایف دولت جدید را بیمه کردن همه مردم کشور دانست و افزود: تنها راه منطقی برای بهبود این وضعیت، صرف یارانه‌های حوزه بهداشت در بیمه‌هاست تا ‌آنان نیز بتوانند خدمات خود را با تمام قوا به مردم ارائه کنند.

قربانی با بیان اینکه علت رانت‌خواری‌های گسترده در شبکه دارو عدم نظارت مستقیم دولت است، افزود: از جمله نتایج این بی‌توجهی ها ایجاد بازار سیاه مثل ناصرخسرو است و دود تمامی این اتفاقات تنها به چشم مردم می‌رود.

وی علت سردرگمی‌های حوزه بهداشت و درمان را نبود سیاست های مدون خواند و افزود: با تدبیر، تعقل و بازنگری های به دور از سیاست در حوزه های بهداشت و درمان می توان راه حل مناسبی پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه انسان سالم، محور توسعه پایدار است، گفت: کمیسیون بهداشت آمادگی کامل خود را به عنوان بازوی دولت برای انتخاب گروه جدید و کارآمد اعلام می دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز