خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر خبر داد:

کمبود 212 قلم دارو در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۲۴

امسال در بخش دارویی 6 محصول جدید خواهیم داشت/ به رغم همه تحریم‌ها تولید دارو رشد 50 درصدی داشته است.

ایلنا: رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: 212 قلم کمبود دارویی در کشور داریم که وزارت بهداشت در تلاش است این مشکل راحل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ ظاهر رستمی امروز(9 تیرماه) در نشست خبری بااشاره به اینکه در نیمه دوم سال گذشته 95 قلم دارو تولید کرده‌ایم، گفت: به رغم همه تحریم‌ها تولید دارو رشد 50 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه رتبه شرکت تدارکات پزشکی هلال احمر از 37 به 26 ارتقا پیدا کرده است، افزود: امسال در بخش دارویی 6 محصول جدید خواهیم داشت به گونه‌ای که پیش بینی می‌کنیم تولیدات دارویی مان با افزایش 25 درصدی همراه باشد.

رستمی به تولیدات سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در بخش عصاره‌های گیاهی اشاره کرد و افزود: تاکنون 100 قلم تولید عصاره‌های گیاهی داشته‌ایم که از این تعداد 12 محصول جدید در سال 92 به تولیدات عصاره‌های گیاهی افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تولید انبوه 4 قرص گیاهی را نیز در دستور کار داریم، افزود: در مجموع می‌توانیم بگوییم که در بخش تولید عصاره‌های گیاهی با افزایش بسیار قابل توجهی رو به رو هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در پخش دارو تصریح کرد: تا پایان سال گذشته 12 مرکز پخش دارو ایجاد شده است که امسال آنها را تا 20 مرکز افزایش خواهیم داد.

رستمی در ادامه با بیان اینکه سالانه در بخش تجهیزات پزشکی دو میلیون صافی دیالیز تولید می‌کنیم، افزود: بسته‌های دیالیزی که سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تولید می‌کند 60 تا 70 درصد بازار ایران را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه امسال تولیدات جدیدی در حوزه تجهیزات پزشکی خواهیم داشت، افزود: کارهای تحقیقاتی تولید استنت قلب و همچنین سرنگ‌های بدون سوزن را پشت سر گذاشته‌ایم و مقدمات تولید این تجهیزات آغاز شده است.

رستمی در بخش دیگری از اظهارات خود به چرایی کمبود دارو در کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت دارویی به دلیل مبهم بودن واردات آن به کشور به خصوص داروهای بیماران خاص مانند ام اس و سرطان است که معلوم نیست ارز مرجع به آن اختصاص داده شده است یا ارز مبادلاتی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز