خبرگزاری کار ایران

رییس چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی مطرح کرد؛

ریزگردها؛ عامل تشدید آلرژی‌های تنفسی

کد خبر : ۸۷۵۷۵

آلرژی در مواردی سبب انسداد بینی شده که با اضافه شدن عفونت به آن، تبدیل به سینوزیت و رنیت (تورم مخاط بینی) می‌شود.

ایلنا: رییس چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران گفت: ریزگرد‌ها به دلیل آنکه آلوده کننده هوای تنفسی هستند، سبب آلرژی‌های تنفسی در افراد می‌شود که این آلرژی‌ها در افرادی که دارای زمینه ابتلا به آلرژی هستند، بیش از سایرین است.

به گزارش ایلنا، "هوشنگ زادان فرخ" در آستانه برپایی «چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران» که ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود، با اعلام این مطلب افزود: گرد و خاک موجود در هوا که شامل ریزگرد‌ها نیز می‌شود به دلیل آنکه حاوی قارچ و جانوران ریزی به نام MITE است از عوامل مهم ابتلا به آلرژی‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: MITE در گرد و خاک منازل نیز وجود دارد که زمینه ابتلا به آلرژی را در افراد پدید می‌آورد.

زادان فرخ اظهار داشت: آلرژی‌های مجاری تنفسی فوقانی دو نوع هستند که نوع اول آن آلرژی فصلی است که در فصل بهار و پاییز بر اثر انتقال گرده‌های گیاهان اتفاق می‌افتد، اما آلرژی‌های تنفسی غیر فصلی می‌تواند در تمام ماه‌های سال اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: درمان این آلرژی‌ها دارویی است و چنانچه درمان دارویی موفقیت آمیز نباشد، می‌توان از ایمونوتراپی (حساسیت زدایی) استفاده کرد.

رییس چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران با ابراز تاسف از اینکه داروهای حساسیت زدایی بسیار گران بوده در کشور نیز تولید نمی‌شود، تصریح کرد: به دلیل محدودیت دسترسی به این دارو‌ها، حساسیت زدایی از بیماران به طور شایسته در ایران انجام نمی‌شود.

وی گفت: آلرژی در مواردی سبب انسداد بینی شده که با اضافه شدن عفونت به آن، تبدیل به سینوزیت و رنیت (تورم مخاط بینی) می‌شود که برای بیمار در وهله نخست از درمان‌های دارویی استفاده شده و در صورت موفق نبودن درمان می‌توان از درمان‌های جراحی استفاده کرد.

زادان فرخ خاطر نشان ساخت: در چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران در کنار طرح مباحث مربوط به اعمال جراحی زیبایی بینی، تمام بیماری‌های مخصوص بینی، سینوس‌های صورت، آلرژی‌ها، سینوزیت‌ها و اعمال جراحی آندوسکوپیک بینی از سوی استادان به نام بین المللی ارایه می‌شود.

وی گفت: رشته راینولوژی مانند بسیاری از رشته‌های پزشکی به دلیل توسعه دانش، تکنیک‌ها، ابزار و وسایل نوین به شدت در راه گسترش است که نیاز به برپایی کنگره‌های علمی که در آن دستاوردهای جدید این رشته مطرح شود به شدت احساس می‌شود.

رییس چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط افزایش نرخ ارز شرکت در کنگره خارج کشور برای پزشکان رقمی بیش از ۱۵ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت و امکان تامین آن برای بسیاری از پزشکان میسر نیست، برپایی چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران که در آن میهمانانی از کشور‌های امریکا، سوئیس، آلمان، ایتالیا، پرتقال، بلژیک و مصر حضور دارند، این امکان را فراهم می‌آورد تا پزشکان بتوانند با هزینه بسیار اندکی در جریان آخرین تحولات رشته راینولوژی قرار گیرند.

لازم به ذکر است، چهارمین کنگره بین المللی راینولوژی ایران و جراحی پلاستیک صورت با حضور چهره‌های مطرح داخل و خارج کشور ۱۷ تا ۱۹ مهر ماه امسال در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز