خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفت وگو با ایلنا:‌

رادیولوژیست‌ها از رفتن به شهرستان ها خودداری می کنند

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۰۸

رادیولوژیست‌ها پوشش دهی خوبی در شهرستان‌های مختلف ندارند و همین مساله موجب بروز مشکلاتی شده است/برخی رادیولوژیست‌ها از رفتن به شهرستان‌ها امتناع می‌ورزند که در این زمینه انجمن رادیولوژی باید برخورد و اقدام مناسب را انجام دهد.

ایلنا: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در برخی شهرستان‌ها پوشش بخش دولتی در زمینه رادیولوژی کم است زیرا رادیولوژیست‌ها به سمت بخش خصوصی رفته‌اند.

عبدالرحمن رستمیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد انجام سونوگرافی از سوی پزشکان عمومی گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان این موضوع مطرح و قرار بر این شد تصمیم کار‌شناسی در این زمینه گرفته شود زیرا اخذ هرگونه تصمیم غیرکار‌شناسی مشکلاتی را در ارائه خدمات به مردم ایجاد خواهد کرد.

وی به چرایی طرح این موضوع اشاره کرد و افزود: رادیولوژیست‌ها پوشش دهی خوبی در شهرستان‌های مختلف ندارند و همین مساله موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی تصریج کرد: گاهی رادیولوژیست‌ها از رفتن به شهرستانها امتناع می‌ورزند که در این زمینه انجمن رادیولوژی باید برخورد و اقدام مناسب را انجام دهد.

رستمیان افزود: از آنجایی که از انجمن رادیولوژی نیز در جلسه حضور داشتند در‌‌ همان جا قول دادند که پوشش دهی بهتری در شهرستان‌ها داشته باشند و کمبود ارائه خدمات در آنجا را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات رادیولوژیست‌ها بیشتر در مراکز استان و شهرهای بزرگ است، افزود: در برخی شهرستان‌ها پوشش بخش دولتی در زمینه رادیولوژی کم است چرا که رادیولوژیست‌ها به سمت بخش خصوصی رفته‌اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: به همین دلیل وزیر بهداشت نسبت به پوشش دهی کم رادیولوژیست‌ها در زمینه ارائه خدمات به مردم در شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرد.

رستمیان ادامه داد: طرح انجام سونوگرافی از سوی پزشکان عمومی هنوز کار کار‌شناسی نشده است و هرگونه تصمیمی در این زمینه نیازمند یک طرح جامع است اما به نظرمی رسد هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه سونوگرافی به عنوان یک ابزار تشخیصی در خدمت پزشکان است، افزود: پزشکان با این وسیله سریع‌تر می‌توانند بیماری را تشخیص دهند اما باید در نظر گرفت که سونوگرافی‌های پیچیده را فقط یک پزشک رادیولوژیست می‌تواند به طور دقیق انجام دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز