خبرگزاری کار ایران

«کوچه گردان عاشق» آیینی برای ترویج فرهنگ عشق به همنوع؛

توزیع ۴ هزار کیسه مایحتاج به اقشار محروم در شب‌های قدر

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۷۰

در محلات شناسایی شده، فقر و سوء تغذیه از معضلات اصلی این محلات است که موجب مشکلات عدیده شده و بی‌گمان نیز در آینده تبعات سنگینی برای اجتماع در پی خواهد داشت.

ایلنا: عضو هیات مدیره جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی از آغاز به کار ستاد چهاردهمین آیین کوچه گردان عاشق خبرداد و گفت: در این آیین به کمک دانشجویان و خیرین ۴ هزار خانوار نیازمند کیسه مایحتاج اساسی دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، "مرتضی کی‌منش" در نشست خبری چهاردهمین آیین کوچه گردان عاشق که در ستاد این آیین واقع در خانه ایرانی مولوی برگزار شد، در تشریح این آیین گفت: جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) از سال ۷۹ که این آیین را آغاز کرده است، به تبعیت از آخرین وصیت امیر المومنین (ع) «خدا را خدا را درباره یتیمان! مباد‌گاه سیر و‌گاه گرسنه بمانند و حقوقشان ضایع گردد»، به دنبال توجه دادن جامعه به مسائل و معضلات اجتماعی است.

عضو هیات مدیره این جمعیت با اشاره به سخن پیامبر مبنی براینکه اگر فقر از در بیاید، ایمان از در دیگر خواهد گریخت، اظهار کرد: در محلات شناسایی شده، فقر و سوء تغذیه از معضلات اصلی این محلات است که موجب مشکلات عدیده شده و بی‌گمان نیز در آینده تبعات سنگینی برای اجتماع در پی خواهد داشت. در این آیین در شب‌های قدر کیسه‌های مایحتاج توسط دانشجویان و مردم خانه به خانه میان خانواده‌های محروم در سراسر کشور توزیع می‌شود و امیدواریم این آیین باعث توجه افکار عمومی به آخرین وصیت حضرت علی شود.

وی با تاکید براینکه از ابتدا تا انتهای این آیین شاهد همکاری داوطلبانه دانشجویان و مردم هستیم، ادامه داد: در طول سیزده سالی که این آیین اجرا شده است با دانشجویان، مردم و خیرینی مواجه شده‌ایم که دیدگاه و اندیشه آنان پس از حضور در آیین کوچه گردان عاشق دچار تغییرات اساسی شده است بگونه‌ای که به فعالیت‌های موثر اجتماعی گرایش پیدا کرده‌اند. به عبارتی معتقد به لزوم عبادت اجتماعی در کنار عبادت فردی شده‌اند.

کی منش بیانیه رسمی کوچه گردان عاشق را سوره ماعون عنوان کرد و افزود: طبق این سوره تکذیب کنندگان دین و روز جزا کسانی هستند که یتیمان را از خود رانده و دیگران را به اطعام محرومان و گرسنگان تشویق نمی‌کنند و درباره عواقب عدم انجام آن هشدار نمی‌دهند.

این عضو هیات مدیره جمعیت امدای دانشجویی –مردمی امام علی (ع) با بیان اینکه فقر زدایی و توجه به کودکان بی‌پناه اولویت اصلی این طرح است، خاطرنشان کرد: اگر از هزار نفر بخواهید که پنج اولویت اصلی خود را بیان کنند، شاید افراد بسیار کمی باشند که فقر زدایی و احقاق حقوق اولیه کودکان از اولویت‌های اصلی آنان باشد. از این رو ما با اجرای این آیین به دنبال آن هستیم که این مسئله را دغدغه جوانان و دانشجویان جامعه کنیم.

وی افزود: تا چند سال پیش این طرح به صورت ماهانه برگزار و حدود ۴۰۰ خانوار در تهران کیسه مایحتاج دریافت می‌کردند اما به دلیل اینکه جمعیت وابستگی به هیچ سازمان و ارگانی ندارد و تنها از طریق کمک‌های مردمی اداره می‌شود، این طرح ماهانه به علت افزایش ناگهانی قیمت برخی اقلام ضروری ادامه پیدا نکرد.

محیا واحدی مسئول خانه علم دروازه غار نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در آیین امسال کوچه گردان عاشق حدود ۴هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته و کیسه‌های مواد غذایی دریافت خواهند کرد، در مورد نحوه تامین هزینه‌های این طرح اظهار کرد: جدا از کمک‌هایی که توسط مردم و خیرین برای اجرای این طرح صورت می‌گیرد، برخی از شرکت‌ها و کارخانجات نیز محصولات خود و یا سایر اقلام مورد نیاز را تامین و در اختیار ستاد کوچه گردان عاشق قرار می‌دهند.

وی در مورد چگونگی شناسایی خانوارهای محروم نیز گفت: جمعیت امدادی دانشجویی – مردمی امام علی (ع) در برخی از محلات تهران و سایر شهرستان‌ها خانه علم راه اندازی و از طریق این دفا‌تر به کودکان بازمانده از تحصیل کمک و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد. این خانه‌های علم مسئول شناسایی خانوارهای محروم و نیازمند در حوزه فعالیتی خود هستند و در سایر مناطق نیز تیم‌های شناسایی جمعیت با کمک معتمدین محل، کسبه و دانشجویان آن مناطق این کار را انجام می‌دهند.

این عضو هیات مدیره جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) از اجرای این آیین در استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، سمنان، کرمانشاه، کرمان، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال بختیاری، یزد، مازندران، مرکزی و فارس خبر داد و افزود: کیسه‌های مواد غذایی در شهر تهران در شب بیست و یکم ماه رمضان و سایر استان‌ها نیز در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم و بیست و هفتم ماه رمضان توزیع می‌شود.

واحدی یکی از مزایای حضور دانشجویان در محلات آسیب پذیر را الگو گرفتن کودکان محروم از این قشر فرهیخته عنوان کرد و گفت: رفت و آمد دانشجویان و نزدیک شدن آنان به کودکان موجب شده که مقابل چشم‌های کودکان، دنیا و فرهنگ تازه‌ای شکل بگیرد بگونه‌ای که آنان همه چیز را دیگر فقر و اعتیاد نمی‌دانند و می‌توانند آینده روشنی برای خود تصور کنند.

مسئول خانه علم دروازه غار همکاری مردم و حمایت آنان را موجب استمرار برگزاری چنین آیین‌ها و برنامه‌هایی دانست و افزود: کسانی که مایل به همکاری در این آیین خداپسندانه و انسانی و یا ارائه کمک‌های غیرنقدی هستند، می‌توانند با روابط عمومی جمعیت به شماره تلفن ۲۳۰۵۱۱۱۰-۰۲۱ یا با ستاد طرح کوچه گردان عاشق به شماره ۵۵۶۰۳۴۳۶ – ۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین هموطنان گرامی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را جهت تهیه اقلام کیسه‌ها به شماره حساب ۹۴/۵۷۷۴۶۸ حساب جاری جام بانک ملت یا به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۱۳۰۸ به نام جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) واریز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز