خبرگزاری کار ایران

متخصصان زنان و زایمان هشدار دادند؛

پوکی استخوان و سرطان سینه دو لبه تیغ هورمون درمانی

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۲۰

اختلالات هورمونی دوران یائسگی و افزایش وزن مهم‌ترین علل آرتروز و پوکی استخوان در بانوان ایرانی است/ اغلب داروهای هورمونی خوراکی است و بنا به نیاز بیمار اغلب تا سن ۵۲-۵۳ سالگی تجویز می‌شود.

ایلنا: متخصصان زنان و زایمان نسبت به خطرات هورمون درمانی زنان یائسه پس از سن ۵۲ تا۵۳ سالگی و بیش از مدت سه تا پنج سال هشدار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصان زنان و زایمان، عبدالرسول اکبریان گفت: استئوپروز یا پوکی استخوان به عنوان مهم‌ترین بیماری دوران یائسگی بر اثر از کارافتادن فعالیت هورمونی تخمدان‌ها رخ می‌دهد و کمبود کلسیم و ویتامین D، اختلالات هورمونی دوران یائسگی و افزایش وزن مهم‌ترین علل آرتروز و پوکی استخوان در بانوان ایرانی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه در گذشته زنان در آغاز یائسگی تحت مداوای هورمونی برای به تعویق انداختن عوارض منوپوز (یائسگی) و پوکی استخوان قرار می‌گرفتند افزود: با شناسایی پیامدهای ناگوار هورمون درمانی و ایجاد سرطان سینه، رفته رفته این مسئله از استقبال کمتری برخوردار شد و به این ترتیب علائم پوکی استخوان بیشتر خود را بروز داد. از این رو کاهش مصرف هورمون‌ها موجب گسترش استئوپروز در این اواخر شده است.

رییس دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی ایران بر این نکته تاکید کرد که اغلب داروهای هورمونی خوراکی است و بنا به نیاز بیمار اغلب تا سن ۵۲-۵۳ سالگی تجویز می‌شود.

وی افزود: متخصصان مصرف این دارو‌ها را بین سه تا پنج سال مناسب دانسته و بیش از پنج سال توصیه نمی‌کنند، اگر چه امروزه دوزهای دارویی براساس استانداردهای علمی تهیه شده که از بروز سرطان سینه و رحم نیز قادر به جلوگیری است، اماافراد باید طبق جدول زمانبندی پزشک خود مورد معاینات دوره‌ای قرار گرفته یا در شرایط خاصی با مداخله به موقع میزان دارو کم یا زیاد شود.

دهمین کنگره بین‌المللی زنان و مامایی از چهارم تا هفتم مهرماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌‌شود به این موضوع مهم از جنبه‌های مختلف به ویژه تخصص زنان، توجه می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز