خبرگزاری کار ایران

کاهش شیوع هپاتیت در میان خون‌های اهدایی کشور

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۸۰

در سال ۲۰۱۲ ایران در کنار کره، مالزی، سنگاپور و ژاپن جزو ۵ کشور بر‌تر آسیا از نظر ارتقای کیفیت شناسایی شده است.

ایلنا: مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: شیوع هپاتیت در میان اهدا کنندگان در سال ۹۱ به ۱۵ هزارم درصد و شیوع هپاتیت C در سال ۹۱در اهداکنندگان خون کشور به ۵۲ هزارم درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی گفت: باید دانست خون ایرانی به مصرف ایرانی می‌رسد و به دلیل بیماری‌های منطقه‌ای و مسایل اپیدمیولوژیک، خون هر کشوری باید توسط مردمش تأمین شود.

وی تصریح کرد: سازمان انتقال خون هر سال دو بار یک بار توسط مراجع انتقال خون دنیا بازرسی می‌شود تا ‌‌نهایت عملکرد آن با استانداردهای جهانی همسو باشد که در این زمینه ایران در منطقه دارای بهترین رتبه است.

اجرای خودحذفی محرمانه خون‌های اهدایی

مدیرکل سابق انتقال خون تهران به اشاره به اینکه برنامه خودحذفی محرمانه در پایگاه‌های انتقال خون اعمال می‌شود افزود: این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها آن را اجرا نمی‌کنند و این برنامه از سال ۸۲ تاکنون در مراکز انتقال خون راه‌اندازی شده است.

حاجی بیگی گفت: افرادی که برای اهدای خون می‌آیند ممکن است بسیاری از سؤالات را نتوانند به درستی جواب دهند، به همین دلیل به صورت محرمانه و کتبی از آنان سوال می‌شود که آیا می‌خواهند خونشان به مصرف بیماران برسد یا خیر. البته تمام آزمایشات مرسوم روی خون‌های اهدایی و بر روی خون‌های خود حذفی نیز انجام می‌شود.

کاهش محسوس شیوع هپاتیت B در بین اهدا‌کنندگان خون نکته دیگری بود که این مسئول در سازمان انتقال خون بر آن صحه گذاشت و گفت: زیرا خون اهدایی که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شود از چرخه انتقال خون خارج می‌شود.

ضریب امنیت اهداکنندگان مستمر خون ۸ برابر دیگران است

وی با اشاره به سلامت بالای خون در اهداکنندگان مستمر اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که حداقل دوبار در سال خون اهدا می‌کنند و ضریب امنیت و سلامت خون این اهدا‌کنندگان مستمر ۸ برابر افرادی است که برای اولین بار مراجعه می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور گفت: در سال ۲۰۱۲ ایران در کنار کره، مالزی، سنگاپور و ژاپن جزو ۵ کشور بر‌تر آسیا از نظر ارتقای کیفیت شناسایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز