خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

کسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۴۶

در عین حال معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت اختصاص بودجه وزارت در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

ایلنا: وزیر بهداشت از کسری بودجه ۷ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت با توجه به حاصل نشدن درآمد‌ها تا پایان سال خبر داد و گفت: این کسری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را در مضیقه اعتبارات می‌گذارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، "سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی" با اعلام این خبر در حاشیه نشست معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ارومیه گفت: از رقم ۲۱۰ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در بودجه سالیانه سال ۹۲، بیش از ۵۰ درصد محقق شدنی نیست بنابراین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به تبع این وضعیت در مضیقه اعتبارات خواهند بود.

وی افزود: در عین حال معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی در صورت اختصاص بودجه وزارت در اولویت تخصیص اعتبار قرار می‌گیرند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: از محل هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده بود سال گذشته ۵ هزار میلیارد تومان به نظام سلامت اختصاص یابد که این رقم محقق نشد و پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند کسری بودجه وزارت بهداشت تا پایان سال به رقم ۷ هزار میلیارد تومان برسد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته با توجه به اقداماتی که هم اکنون در دولت تدبیر و امید آغاز شده است امیدواریم رأس یک سال تا یک سال و نیم آینده از مشکلات اعتباری حوزه نظام سلامت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کاسته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز