خبرگزاری کار ایران

امان الله قرایی؛ جامعه‌شناس:

پرداختن به موسیقی ملی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۹۱

انتخابات ۲۴ خرداد یکی از مظاهر شادی ملی و همبستگی مردم بود/ افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های جمعی از احتمال درگیرشدن آنها به آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

ایلنا: جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: پرداختن به موسیقی ملی در راستای تقویت فرهنگ ایرانی برای ترغیب جوانان و نیز بالا بردن امید به زندگی، شادی و نشاط آنها کارگشا خواهد بود.

امان الله قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، شادی و نشاط را یکی از عوامل موثر در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: انتخابات ۲۴ خرداد یکی از مظاهر شادی ملی و همبستگی مردم بود.

وی تصریح كرد: موسیقی ملی پیوندها را زیاد می‌کند همانطور که نماز جمعه و عبادت‌های جمعی باعث زیاد شدن پیوندها می‌شود.

وی، محرومیت پروتستان‌ها از عبادات جمعی را یکی از دلایل خودکشی پروتستان‌ها نسبت به کاتولیک‌ها عنوان كرد وافزود: بنابراین افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های جمعی از احتمال درگیرشدن آنها به آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد.

این آسیب شناس اجتماعی بااشاره به اینكه مشکلات اقتصادی از عوامل افزایش بروز آسیب‌های اجتماعی است، بر لزوم توجه دولت یازدهم به رفع مسئله بیكاری تاكید كرد و افزود: علاوه بر بیکاری، ضعف اقتدار نظام خانواده و آموزش پرورش، مشکلات مدارس و فقدان امید به آینده در بین جوانان از دیگر زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی است که باید در الویت‌های دولت یازدهم قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز