خبرگزاری کار ایران

پیام معاون هنری وزیر ارشاد به جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۸۱

شاه آبادی: منظور ما از حقیقت و در واقع حقیقت تئاتر ایجاد صحنه‌ای است که بازیگر در لحظه‌های آفرینش از آن استفاده می‌کند تا با تماشاگر به باوری ایمانی و مشترک برسد.

ایلنا: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرار رسیدن جشن‌های اردیبهشت تئاتر ایران پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مركزهنرهای نمایشی، حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی در پیام خود آورده است: تئاتر به مثابه خانواده و به مثابه اجتماع و زندگی، فطرت و ماهیتی گروهی دارد و بدون وحدت و همدلی ره به جایی نمی‌برد. همه تلاش‌ها، جوشش‌ها و کوشش‌ها که در تئاتر خلق می‌شود برای رسیدن به عنصری الهی و دستیابی به حقیقت است که گوهره اصلی تئاتر را تشکیل می‌دهد.
منظور ما از حقیقت و در واقع حقیقت تئاتر ایجاد صحنه ای است که بازیگر در لحظه‌های آفرینش از آن استفاده می‌کند تا با تماشاگر به باوری ایمانی و مشترک برسد. شرایط و اعمالی تخیلی که رنگ باور حقیقی به خود می‌گیرد و واقعیت موجود را به رفعت حقیقت نزدیک می سازد. این فرآیند موهبتی است که آن را حقانیت نقش می‌نامیم و خشنودی و رستگاری پیامد معنویت، تعهد و حقیقت حاصل می‌گردد. هنر ناب، هنری است که به دور از هرگونه فشار و سفارشی از ذات و درون هنرمند جوشیده و بی واسطه به جان مخاطب می‌نشیند.
اگرچه دولت همواره از هنر و هنرمندان دفاع می‌کند ولی این امر هرگز به منزله ایجاد هنر دولتی نیست، بلکه هنر فی نفسه امری مردمی است و طبعا ذاتی معنوی دارد که با روج و جان مخاطب به ارتباط می‌نشیند.
سیاست فرهنگی از یک سو تلاش برای بسترسازی و شکوفایی هنر اصیل معنوی است و از دیگرسو کشاندن اقشار مختلف مردم به دنیای هنر و افزایش تماشاگران و هموار کردن راه بروز هنرمندان برجسته نوظهور است و در نتیجه صیانت از ارزش‌ها و منویات معنوی حقیقی تئاتر به هردو گروه مرتبط است.
به همین اعتبار ما نه به دنبال تئاترهای بازاری و آسان هستیم که فقط به پول می‌اندیشند و می‌کوشند تماشاگر بیشتری را از آن خود کنند و نه به دنبال تئاتری هستیم که با تزریق پول خلق شود.
تئاتر بنا بر ذات و ماهیت، اهداف و آرمان‌های حضور و فاخر خود را از حیث ساخت و معنا دنبال می‌کند و ماندگاری و مانایی‌اش طبعا در گروه تحقق چنین اهدافی است.
اردیبهشت تئاتر بر خانواده تئاتر ایران گرامی باد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز