خبرگزاری کار ایران

آیدا کیخایی بازیگر و كارگردان تئاتر تاکید کرد:

نمایش‌های دانشجویی باید اجرای عمومی بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۳

كیخایی: وقتی که بعد از جشنواره نمایش‌های برتر اجرای عمومی می‌شوند تماشاگران با هنرمندان جوان و آثار جدیدتر آشنا خواهند شد. در ایام جشنواره فقط عده‌ای محدود موفق به دیدن نمایش‌ها می‌شوند.

ایلنا: آیدا کیخایی، بازیگر و کارگردان تئاتر، معتقد است جشنواره تئاتر دانشگاهی فرصتی برای درخشیدن دانشجویان است و تنها جشنواره‌ای است که با آن مشکلی ندارم.

به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، کیخایی جشنواره تئاتر دانشگاهی را مکانی برای معرفی استعدادهای جوان و حضور موثر دانشجویان دانست و اظهار داشت: اشکان خیل‌نژاد و بسیاری دیگر از هنرمندان جوان و موفقی که می‌شناسیم با حضور در این رویداد به عرصه تئاتر معرفی شده‌اند و توانستند نمایش‌های موفقی را به صحنه بیاورند.
بازیگر نمایش «برهان» با این توضیح که هر جشنواره‌ای بیشتر از این که به کمیت اهمیت دهد باید به کیفیت آثار توجه داشته باشد، گفت: این رویکرد موجب بالا رفتن سطح رویداد هنری و ارایه آثار قابل توجه می‌شود. فراهم کردن شرایط مناسب زمانی و مکانی به دور از شتاب زدگی برای دانشجویان نتیجه تاثیرگذاری به همراه دارد.
بازیگر نمایش «نوشتن در تاریکی» با بیان این که با تمام شدن جشنواره تئاتر دانشگاهی باید نمایش‌ها اجرای عمومی بگیرند و این فعالیت ادامه داشته باشد، تصریح کرد: وقتی که بعد از جشنواره نمایش‌های برتر اجرای عمومی می‌شوند تماشاگران با هنرمندان جوان و آثار جدیدتر آشنا خواهند شد. در ایام جشنواره فقط عده‌ای محدود موفق به دیدن نمایش‌ها می‌شوند.

وی جشنواره تئاتر دانشگاهی را بهانه‌ای برای اجرای عمومی نمایش‌ها دانست و افزود: رضا ثروتی با اجرا نمایش «مکبث»در جشنواره تئاتر دانشگاهی و اجرای عمومی آن که با استقبال مواجه شد و وارد بدنه حرفه‌ای تئاتر کشور شده است و تا به امروز نیز نمایش‌هایی که اجرا کرده با استقبال تماشاگران روبرو بوده‌اند.
بازیگر نمایش «زمستان 66» برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی را اتفاق خوبی دانست و توضیح داد: تنها جشنواره‌ای است که با آن مشکلی ندارم و به دلیل دانشجویی بودن آن می‌توان از کمبودها و شتاب‌زدگی که مختص هر جشنواره‌ای شده است چشم پوشی کرد. خودم نیز در سال‌های اخیر در جشنواره حضور داشتم.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با دبیری علی تقی‌زاده از 14 اردیبهشت ماه 92 در تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز