خبرگزاری کار ایران

مسعود دلخواه:

جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی در نوع خودش بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۰۲

مسعود دلخواه گفت: جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی در نوع خودش بی‌سابقه است و تا امروز در این سطح و با این گستردگی جشنواره‌ای در حیطه ادبیات نمایشی برگزار نشده است.

ایلنا: مسعود دلخواه(کارگردان و مدرس تئاتر)با اشاره به دقت و نظم این جشنواره از مرحله فراخوان تا داوری آثار گفت: مطمئنا این جشنواره تاثیر خودش را برای تقویت انگیزه نویسندگان خواهد گذاشت و می‌تواند مشوق بسیار خوبی به منظور حضور گسترده هنرمندان نمایشنامه نویس از سراسر کشور باشد و به خلاقیت در زمینه نمایشنامه نویسی کمک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی، دلخواه وجود دبیرخانه دایم و فعال جشنواره را امری ضروری دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نباید در حد نام یک جشنواره باقی بماند بلکه خوب است برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی به صورت سالانه برنامه‌ریزی جدی وجود داشته باشد و برگزاری منظم جشنواره ملی در سطح وسیع می‌تواند باعث ایجاد یک تعامل مداوم با نمایشنامه نویسان در سراسر کشور شود.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که ما در برگزاری جشنواره‌ها با آن مواجه‌ایم نبود دبیرخانه دایم است و می‌توانیم از ده‌ها جشنواره تئاتری مانند تک،بانوان،دفاع مقدس و...نام ببریم که تداوم نداشته‌اند و هرازگاهی ممکن است برگزار شوند. با ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای این جشنواره ی ملی می‌توان جریان نمایشنامه نویسی را در سطح کشور فعال و پویا نگاه داشت و این به رشد و بالندگی در امر نمایشنامه نویسی کمک شایانی خواهد کرد.

این بازیگر و پژوهشگر تئاتر معتقد است که در زمینه نمایشنامه نویسی باید کار شود و راه طولانی برای این مهم در پیش است و اگر بخواهیم ادعا کنیم که بزرگترین جشنواره نمایشنامه نویسی ایرانی را برگزار می کنیم باید به هر چه گسترده ترکردن جشنواره کمک کنیم.

کارگردان نمایش "ارخش" تصریح کرد: این کمک کردن به این معناست که در گوشه و کنار کشور نباید نویسنده‌ای که دارای استعداد است و قلم می‌زند احساس کند که فراموش شده و راهی برای ورود به جشنواره برای او وجود ندارد. برای این کار باید از طیف‌های مختلف با ایده‌های متنوع در جهت اعتبار بخشیدن به جشنواره بهره بگیریم.

این مدرس دانشگاه در ادامه به نقش آموزشی این نهاد اشاره کرد و گفت: باید جدای از برگزاری جشنواره در طول سال با برگزاری کارگاه‌ها و همینطور نشست‌های تخصصی و دعوت از نمایشنامه‌نویسان ایرانی و غیرایرانی به ترقی و پیشرفت در زمینه ادبیات نمایشی کمک کنیم.

دلخواه در پایان عنوان کرد: برگزاری جلسات نمایشنامه خوانی به خصوص با الویت آثار چاپ نشده و جدید برای معرفی نمایشنامه و گاها نمایشنامه نویس، این احساس را در نویسندگان به وجود می‌آورد که این بنیاد خانه خودشان است و می‌توانند بدون حاشیه، بحث‌های مختلف تخصصی و نشست‌های علمی برگزار کنند.

اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی به همت بنیاد ادبیات نمایشی ایران در دهه سوم اردیبهشت 1392 با حضور نمایشنامه‌نویسان کشور و بزرگان این عرصه و حمایت همه جانبه معاونت امور هنری برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز