خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون تئاتر خیابانی خانه تئاتر:

امیدوارم اجرای آثار خیاباتی قبل از 5تیر آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۵۳

دهقانی: ما معمولا عادت داریم ابتدا اثر را اجرا کنیم و 6ماه بعد دستمزد خود را بگیریم پس نباید نگرانی از بابت ایجاد تعهد وجود داشته باشد.

ایلنا: علیردهقانی اظهار امیدواری کرد: اجرای عمومی گروه‌های تئاترخیابانی حتی زودتر از پنجم تیرماه یعنی زمان درنظر گرفته شده توسط مرکزهنرهای نمایشی برای آغاز اجراها شروع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا دهقانی)رئیس کانون تئاتر خیابانی خانه تئاتر(با بیان این مطلب عنوان کرد: تا زمانی که برنامه‌های اعلام شده توسط مرکزهنرهای نمایشی و آقای شهرام نوشیر، مدیر دفتر تئاتر خیابانی به ظهور نرسد و ما در عمل شاهد اجرای آثار نمایش خیابانی مقابل تئاترشهر نباشیم نمی‌توانیم از برطرف شدن مسائل و نگرانی‌های هنرمندان تئاتر خیابانی اطمینان پیدا کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مسئولان در رابطه با از سرگیری اجراها ادامه داد: مسئولان مرکزهنرهای نمایشی عنوان کرده بودند برای سال92 حدود 11400 اجرای تئاتر خیابانی در سطح کشور پیش‌بینی شده که نیمی از آن متعلق به تهران است و طی 6ماه نخست سال بخش اعظمی از آثار اجرا خواهد شد.

دهقانی همچنین در توضیح تلاش‌های هنرمندان خیابانی طی چندماه گذشته گفت: باید بگوییم خدا پدر شهرداری تهران و مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بیامرزد که اجازه ندادند عده‌ای از هنرمندان طی چندماه گذشته بی‌کار بمانند، چون تعداد زیادی از هنرمندان تنها از همین را امور خود را می‌گذرانند. درحال حاضر طرح‌هایی برای مطالعه و بازخوانی ارائه کرده‌ایم و آمادگی اجرا در گروه‌ها وجود دارد که منتظر پاسخ آقای نوشیر هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی در بسیاری اوقات ویترین هنر نمایش محسوب می‌شود، اظهار داشت: شما شاهد هستید اجرای آثار خیابانی مقابل مجموعه تئاترشهر موجب می‌شود مردم در محل تجمع کنند و هنگام اجرای نمایش به عنوان مثال در جریان برگزاری جشنواره صاحبدلان قرار بگیرند، این قائده در رابطه با تمامی جشنواره‌هایی که طی سال برگزار می‌شود صادق است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر خیابانی ضمن اشاره به اینکه گروه‌های نمایشی فعال در این حوزه از پاییز سال گذشته تا امروز فعالیتی نداشتند، بیان کرد: صحبت آقای نوشیر را قبول دارم که نمی‌توان بدون پشتوانه مالی و تامین بودجه به گروه‌ها مجوز اجرا داد اما از طرفی چنین رویکردی موجب شده هنرمندان دچار یاس و دلسردی شوند. ما معمولا عادت داریم ابتدا اثر خود را اجرا کنیم و 6ماه بعد دستمزد خود را بگیریم پس نباید نگرانی از بابت ایجاد تعهد وجود داشته باشد چون وضعیت به گونه‌ای شده که هنرمندان تئاتر خیابانی به فعالیت در این حوزه به چشم یک قلک نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: با تلاش‌های آقای نوشیر و محبت‌های ابراهیم گله‌دار زاده اواخر سال گذشته معوقات گروه‌ها پرداخت شد و توانستیم قلک را شب عید باز کنیم.

رئیس کانون تئاتر خیابانی خانه تئاتر گفت: من همواره گفته‌ام آقایان فرهنگ، شهرام کرمی، مجید امرایی و تمام دوستانی که در گذشته مدیریت دفتر تئاتر خیابانی را برعهده داشتند تلاش بسیاری کردند تا تئاتر خیابانی وجهه پیدا کند اما 38 گروه از مهرماه گذشته بلاتکلیف و سرگردان بودند که با صحبت‌های آقای نوشیر و انتشار فراخوان اجراها جنب و جوش دوباره ایجاد شده است.

وی در پایان اظهار کرد: گرچه گفته شده اجراها از 5تیر سال جدید ازسر گرفته می‌شود اما امیدوار هستم این برنامه حتی زودتر از این تاریخ شروع شود. ما به جز امید چیز دیگری نداریم و امیدوار هستیم دوستان به قولی که دادند وفادار باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز