خبرگزاری کار ایران

رحمت امینی:

بازار تئاتر كودك و نوجوان نیازمند همکاری مسوولان و هنرمندان است

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۳۱

امینی: شاخه تئاتر كودك و نوجوان در كشور ما كمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است كه اگر توجه بیشتری به این شیوه نمایش وجود داشته باشد نتیجه مستقیم بر تئاتر بزرگ‌سال نیز خواهد داشت.

ایلنا: رحمت امینی، مدیر مركزهنرهای نمایشی حوزه هنری معتقد است، اهداف بازار تئاتر كودك و نوجوان با تلاش فردی حاصل نخواهد شد و نیاز است مسوولان و هنرمندان دست به دست یكدیگر بدهند تا این پروژه به نتیجه مطلوب خود دست پیدا كند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری «بازار تئاتر کودک و نوجوان»، امینی از میزان تاثیرگذاری بازار تئاتر كودك و نوجوان بر جریان عمومی تئاتر كودك گفت و افزود: اگر بازار را به معنای محلی درنظر بگیریم كه محصولاتی در آن عرضه می‌شود و مشتریان و علاقه‌مندان برای خرید وارد بحث و تبادل نظر می‌شوند، می تواند برای تئاتر كودك و دیگر گونه‌های نمایشی اتفاق مهمی باشد و برای تمام گروه‌های حاضر در این رشته هنری یك فرصت تلقی شود.

وی ادامه داد: شاخه تئاتر كودك و نوجوان در كشور ما كمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است كه اگر توجه بیشتری به این شیوه نمایش وجود داشته باشد نتیجه مستقیم بر تئاتر بزرگ‌سال نیز خواهد داشت و بسیاری از مشكلات تئاتر كشور به شكلی مبنایی و از ریشه حل می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح كرد: یكی از مهمترین تاثیرات چنین رویكردی این است كه هنرمند از سن پایین آموزش می‌بیند و از طرف دیگر با مخاطب خود مانوس می‌شود. این روند می‌تواند تا زمانی كه گروه یا هنرمند از رده سنی كودك به نوجوان و سنین بالاتر می‌رسد ادامه پیدا كند و مخاطب حرفه‌ای تئاتر هم داشته باشیم.

وی با اشاره به داشته‌های بومی توضیح داد: درست است كه عروسك‌های بومی در نمایش‌ خیمه شب‌بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی طی سالیان گذشته بسیار مهجور واقع شدند. در استان‌های مختلف عروسك‌های دیگری مانند «پهلوان كچل» یا «جی جی بی‌جی» نیز وجود دارد كه امیدوارم بازار تئاتر كودك و نوجوان موجب احیا و رونق هرچه بیشتر این محصولات شود.

مدیر مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری در رابطه با حمایت‌های لازم برای رونق بیشتر بازار تئاتر، اظهار داشت: به سرانجام رسیدن اهداف بازار تئاتر كودك و نوجوان با تلاش فردی حاصل نخواهد شد و نیاز است مسوولان و هنرمندان دست به دست یكدیگر بدهند تا این پروژه به نتیجه مطلوب خود دست پیدا كند.

وی افزود: آموزش و پرورش حتی می‌تواند بهترین بهره را از تلاش برای رونق هرچه بیشتر تئاتر كودك ببرد. ولی به طور كل به یك نگاه دلسوزانه نیاز داریم تا امكان رواج دوباره و آشنایی كودكان با عروسك‌ها و محصولات بومی فراهم شود.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیرماه با دبیری مجید امرایی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز