خبرگزاری کار ایران

نمایش «ترنج» ۴تیر به تئاترشهر می‌آید؛

صالحی: جشنواره آیینی – سنتی به تعهد خود عمل نکرد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۴

نمایش آیین قبلا در جشنواره آیینی سنتی روی صحنه اجرا شده بود و ما دوسال تمام انتظار کشیدیم تا امکان اجرای عمومی دریافت کنیم، درنهایت هم تلاش‌های شخصی خودمان موجب شد؛ اجرا بگیریم.

ایلنا: نمایش «ترنج» به کارگردانی تینو صالحی از چهارم تیرماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صالحی در رابطه با داستان این اثر نمایشی گفت: داستان نمایش ما براساس افسانه‌ای کردی شکل می‌گیرد که ناچار شدیم برای دراماتیزه و جذاب شدن اثر برای مخاطب تغییرات جزئی در کار به وجود بیاوریم. این داستان ویژگی‌های فولکلوریک زیادی دارد، داستانی عاشقانه است که در اصل یک تراژدی محسوب می‌شود اما من تلاش کردم تراژدی را به زبان کمدی بیان کنم.

وی ادامه داد: نمایش «ترنج» داستان دختر و پسر جوانی را روایت می‌کند که پس از آشنایی با یکدیگر دختر شروطی را تعیین می‌کند که شاهد آن خواهیم بود.

این هنرمند ضمن اشاره به اینکه گروه برای آماده شدن یک ماه و نیم تمرین کرده است، ‌اظهار کرد: به تازگی قانونی تصویب شده که گویا یک سری اجرای 15تایی به گروه‌ها داده می‌شود. این آثار هیچ حمایت مالی از مرکز دریافت نمی‌کنند و تنها قرارداد گیشه با آن‌ها بسته می‌شود.

وی افزود: این نمایش قبلا در جشنواره آیینی سنتی روی صحنه اجرا شده بود و ما دوسال تمام انتظار کشیدیم تا امکان اجرای عمومی دریافت کنیم، در نهایت هم تلاش‌های شخصی خودمان موجب شد اجرا بگیریم و درحالی که دبیرخانه جشنواره به تعهد خود عمل نکرد.

صالحی اضافه کر: اگر آن‌ها به تعهد خود عمل می‌کردند من ناچار نبودم در شرایطی که از نظر مالی با دست خالی و کمترین امکانات مواجه هستم نمایش را روی صحنه ببرم. البته تنها من نیستم و هنرمندان دیگری نیز وجود دارند که از این بابت گلایه‌ می‌کنند.

در این اثر نمایشی هنرمندانی همچون: گیتی قاسمی، امیر کربلایی‌زاده، الهام شعبانی، بهرام افشاری،‌ هاله گرجی، تینو صالحی، بابک نوری و آرش نصرتی ایفای نقش می‌کنند. طراح و کارگردان (تینو صالحی)، دستیاران کارگردان (پویان درزی، سمانه سفری، شیما شریفی) مهدی آشنا (عکاس)، طراح لباس (الهام شعبانی)، مدیرصحنه (حسن کلات)؛ همچنین بهار ایلچی و عماد ملک‌آرا در زمینه آهنگ‌سازی و تنظیم موسیقی صالحی را برای اجرا یاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز