خبرگزاری کار ایران

مطالبات فعالان حوزه فرهنگی از دولت جدید چیست؟/۱۵/

مدیریت فرهنگی مقابل فشارهای خارج از گود بایستد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۱۱

مسئله سیاست‌گذاری فرهنگی در دوره جدید بسیار مهم است، همچنین باید جلوی گروه‌هایی که خارج از گود تصمیم‌سازی فرهنگی قرار دارند اما با صحبت‌های خود قصد تاثیرگذاری بر این حوزه را دارند ایستاد.

ایلنا: رویا تیموریان(بازیگر) ضمن تاکید بر استفاده دولت جدید از فردی آشنا با عرصه فرهنگ و هنر، مطالبه‌ی مهم فعالان این عرصه را مقاومت و ایستادگی مسئول فرهنگی دربرابر فشارهای خارج از این حوزه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مطالبات فعالان بخش فرهنگ و هنر بسیار ریشه‌ای و مشخص است و عامل به وجود آمدن این مشکلات عدم مدیریت صحیح در دولتی است که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. ضعف‌های به وجود آمده البته تنها به حوزه تئاتر مربوط نمی‌شود بلکه طی 8 سال گذشته تمام حوزه‌های فرهنگ مانند سینما، کتاب، موسیقی و میراث فرهنگی بدترین روزهای خود را پشت سر گذاشتند.

وی ضمن اعلام نظر خود در رابطه با انتخاب مدیران در دولت جدید عنوان کرد: فکر می‌کنم درمورد انتخاب مدیران نباید نگاه سطحی وجود داشته باشد چون طی سال‌های اخیر شاهد بودیم تعداد زیادی از همکاران و هنرمندان برجسته کشور به دلیل عدم توانایی مدیران فرهنگی در اداره صحیح امور فعالیت‌های خود را متوقف کردند و عده‌ای حتی به کشور دیگری رفتند. این درست نیست تصور کنیم تمام این‌ها به دلیل فشارهای غیرمتعارف اتفاق افتاد، بلکه سوء‌مدیریت و عدم وجود زمینه‌ی مناسب برای خلق اثر نمایشی موجب بخشی از این مسائل شد.

سخنگوی هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به نیروهای جوانی که همچون بزرگان امکان اجرای آثار هنری خود را پیدا نکردند، اظهار کرد: مسئله سیاست‌گذاری فرهنگی در دوره جدید بسیار مهم است، همچنین باید جلوی گروه‌هایی که خارج از گود تصمیم‌سازی فرهنگی قرار دارند اما با صحبت‌های خود قصد تاثیرگذاری بر این حوزه را دارند؛ ایستاد. ما در دوران گذشته بارها شاهد بودیم آثار سینمایی که مجوز اکران داشتند اما به‌خاطر صحبت‌های دیگران پایین کشیده شد و آثار نمایشی مجوز اجرا داشت اما امکان روی صحنه رفتن برای آن‌ها فراهم نشد.

تیموریان در انتها اظهار کرد: در هر صورت بسیار مهم است فردی به عنوان مسئول اداره امور فرهنگی انتخاب شود که با هنرمندان آشنایی بیشتری دارد. امروز جو امیدواری زیادی به وجود آمده و خون تازه‌ای در رگ‌های ملت ایران وارد شده که همه با تلاش زیاد می‌توانند این انرژی سرکوب شده طی سالیان را جمع کرده و در خدمت بهتر شدن اوضاع به کار بگیرند. امروز دیگر باید دستمان را به دست یکدیگر بدهیم تا شرایط بهتری بر فضای فرهنگی کشور حاکم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز