خبرگزاری کار ایران

مطالبات فعالان حوزه فرهنگی از دولت جدید چیست؟/۱۷/

مدیران باتجربه به عرصه بازگردند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۱۰

مدیریت فرهنگی در کشور مانند باغبانی است و تجربه افرادی مانند مهندس بهشتی و احمد مسجد جامعی می‌تواند کمک زیادی به بهتر شدن عرصه فرهنگ داشته باشد.

ایلنا: قدرت‌الله عاقلی(عضو انجمن مجسمه‌سازان کشور) با تاکید بر صیانت از فرصت پیش‌آمده در کشور ابراز امیدواری کرد: مدیران باتجربه گذشته به عرصه بازگردند و شرایط خوبی مانند آنچه در دولت سیدمحمد خاتمی برای فرهنگ و هنر کشور رخ داد، تکرار شود.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت‌الله عاقلی با بیان اینکه مقوله فرهنگ طی 8سال گذشته به طور کامل تعطیل شد، گفت: امیدوار هستم تغییرات ایجاد شده منجر به از میان رفتن فضایی شود که طی سال‌های گذشته بر کشور به ویژه حوزه فرهنگ و هنر سیطره داشته است. تجربه 8سال ریاست جمهوری آقای خاتمی نشان می‌دهد؛ می‌توانیم امید روزهای خوبی برای هنر کشور داشته باشیم. چون در آن دوران محل‌هایی مثل موزه هنرهای معاصر و بسیاری از گالری‌های هنری رونق گرفت و باتوجه به اینکه در آن دوران آقای مسجد جامعی سکان هدایت فرهنگ کشور را برعهده داشت و بسیاری خاطره خوشی از آن زمان دارند. فکر می‌کنم می‌شود انتظار اتفاق‌های مثبت در عرصه فرهنگ داشت اما فعلا باید انتظار بکشیم تا وزرای کابینه معرفی شوند.

وی با اشاره به تغییرات به وجود آمده در فضای اجرایی کشور درباره مدیریت عرصه فرهنگی عنوان کرد: مدیرانی که پیش از دولت‌ نهم و دهم راس کار بودند؛ لابد طی 8سال گذشته به نقاط ضعف و قدرت خود تامل کرده و ایرادها را متوجه شده‌اند. این افراد باتجربه و شناخته شده هستند که امیدوارم طی مدت فراغت از فعالیت دولتی کمی به نقصان‌های موجود در حوزه فرهنگ توجه کرده باشند تا برطرف شود.

عضو کانون مجسمه سازان ایران تصریح کرد: مدیریت فرهنگی در کشور مانند باغبانی است و تجربه افرادی مانند مهندس بهشتی و احمد مسجد جامعی می‌تواند کمک زیادی به بهتر شدن عرصه فرهنگ داشته باشد. این‌ها افراد بسیار موثری بودند و اگر شخصی به ماجرا نگاه نکنیم باید بگویم این مدیران در زمان فعالیت خود برای کلیت هنر کشور مفید واقع شدند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به تغییرات صورت گرفته آیا می‌توان نسبت به بهبود روابط هنرمندان ایران با دیگر نقاط جهان امیدوار بود، گفت: طبیعتا باتوجه به تجربه و نوع رابطه‌ای که این مدیران از گذشته با نهادهای فرهنگی و هنری دیگر کشورها داشتند؛ می‌توان امیدوار بود همچنان بتوانند از این روابط استفاده کرده و فضایی ایجاد کنند تا آثار هنرمندان ایران هرچه بیشتر در رویدادهای هنری جهانی شرکت کند و حضور داشته باشد.

عاقلی در ادامه با تاکید بر اینکه فرصت به دست آمده نباید دوباره از دست برود، اظهار کرد: انشاالله رخوت 8سال گذشته جامعه تجسمی و هنری از میان برود و همه به خودشان بیایند و با مسائل عمیق مواجه شوند. خوشبختانه جامعه و هنرمندان هم درخواست‌های حداکثری را کنار گذاشته‌اند و منطقی با شرایط مواجه شدند. جامعه تجسمی هم به منافع جمعی و صنفی فکر می‌کند احتمالا کمتر بحث خواسته‌های گروهی و شخصی مطرح شود.

وی در پایان گفت: فعلا آرزو می‌کنم اتفاق‌های خوبی بیفتد و مدیران با تجربه از به پتانسیل نسل جوانی که طی 8سال گذشته وارد عرصه شدند بهره بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز