خبرگزاری کار ایران

تهمینه محمدی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

داستان نمایش «مرده ریگ» روی پرده سینما

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۰۲

نوشتن فیلم‌نامه اثر کمی سخت‌ به نظر می‌رسد چراکه از یک سو قصد حفظ ویژگی‌های تئاتری کار را در ذهن دارم و از طرف دیگر باید داستان را به گونه‌ای تصویر کنیم که برای مخاطب سینما جذابیت داشته باشد.

ایلنا: نمایش‌نامه «مرده ریگ» نوشته تهمینه محمدی که سال گذشته در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت به درخواست یکی از کارگردانان سینمای کشور درحال تبدیل شدن به فیلم‌نامه است تا این مرتبه در قالب اثری سینمایی روی پرده برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تهمینه محمدی نویسنده نمایش‌نامه «مرده ریگ» با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای پیش از عید نمایش «مرده ریگ» میزبان یکی از کارگردانان سینمای کشور بودیم که پس از تماشای اثر استقبال زیادی از کار داشتند و تمایل خود مبنی بر ساخت فیلم سینمایی با بهره‌گیری از قصه نمایش «مرده ریگ» را ابراز کردند که پس از چند جلسه مذاکره قرار شد نمایش‌نامه به فیلم‌نامه تبدیل شود.

وی ادامه داد: طرح سپس با یکی از تهیه‌کنندگان سینما درمیان گذاشته شد که این مرتبه نیز با استقبال مواجه شد و مشکل سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت. درحال حاضر درباره بخش‌های مختلف فیلمنامه و صحنه‌ها با کارگردان گفتگو و تبادل نظر می‌کنیم تا به نتیجه نهایی نزدیک شویم.

محمدی در رابطه با بخش‌های افزوده شده به متن و صحنه‌ها اظهار کرد: خط اصلی داستان و شخصیت‌ها مانند آنچه در نمایش دیدیم خواهد بود اما با توجه به تغییر مدیوم خلق اثر از تئاتر به سینما باید بخش‌هایی را بیشتر برای مخاطب به نمایش می‌گذاشتیم که در همین راستا کمی فضای حومه شهر یعنی محل سکونت و کارخانه به همراه بخش‌های دیگری از خانه محقر این خانواده را خواهیم دید، اما در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست.

او همچنین در ارتباط با تفاوت نگارش نمایش‌نامه و فیلم‌نامه «مرده ریگ» عنوان کرد: هنگام نوشتن نمایش‌نامه کارم به مراتب ساده‌تر بود چون می‌دانستم از نظر صحنه‌ای با چه فضایی مواجه هستم و چه امکاناتی در اختیار ما گذاشته می‌شود. اما نوشتن فیلم‌نامه اثر کمی سخت‌ به نظر می‌رسد چراکه از یک سو قصد حفظ ویژگی‌های تئاتری کار را در ذهن دارم و از طرف دیگر باید داستان را به گونه‌ای تصویر کنیم که برای مخاطب سینما جذابیت داشته باشد.

این نمایش‌نامه نویس در پایان با اعلام این مطلب که متن جدیدی برای نگارش نمایش‌نامه در ذهن دارد گفت: نگارش متنی را در دست دارم که درحال حاضر یک مرتبه بازنویسی شده است و کار روی آن ادامه دارد. قبل از مطرح شدن نوشتن فیلم‌نامه مرده ریگ قصد داشتم آن را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاترفجر آماده کنم اما با شرایط به وجود آمده فکر نمی‌کنم کار به اتمام برسد.

نمایش «مرده ریگ» نوشته تهیمنه محمدی به کارگردانی غزل اسکندرنژاد طی ماه‌های پایانی سال گذشته در مجموعه تئاترشهر به روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز