خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون استان بوشهر:

بازار تئاتر کودک و نوجوان فعالیتی خلاق با نگرشی تخصصی است

کد خبر : ۸۴۶۳۱

بازار تئاتر خلاقیت‌ها و پتانسیل‌های اشخاص فعال در حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان را به جریان وا می‌دارد و از در خود ماندن رهایی می‌بخشد.

ایلنا: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، معتقد است بازار تئاتر، فعالیتی خلاق با نگرشی تخصصی و عمیق در حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان است تا یادآور ‌شود که تئاتر هنری سردرگریبان خود فرو نبرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زکیه امیرپور، برگزاری بازار را بسیار موثر و کارآمد دانست و افزود: در میان اقشار مختلف مردم که به بازار مراجعه می‌کنند نیروهای فرهیخته‌ای از دانشجویان و هنرمندانی نیز هستند که تمایل دارند در وادی تئاتر کودک و نوجوان فعالیتی علمی و جدی داشته باشند. در بازار بیشتر اطلاعات و دانش پایه‌ای که مورد نیاز است در یک مکان با حضور نمایشگاهی از آثار، ارایه تجربیات و برگزاری نشست‌ها و کارگاه ها توسط نیروهای متخصص تئاتر کودک و نوجوان محیا است و این افراد بدون سردرگمی و با صرف وقت موثر می توانند به کسب تجربه و ارایه‌ی‌ این تجارب در آینده بپردازند.
وی ادامه داد: بازار تئاتر فعالیتی کارآمد در عرصه‌ تئاتر کودک و نوجوان محسوب می‌شود و اگر این نگرش فقط در اجرای چند روزه نگنجد و با داشتن پایه‌ریزی‌های تئاتری قالب برنامه‌ای نمایشگاهی به خود نگیرد، همچنین اگر برگزاری بازار تئاتر از مرکزیت تهران خارج شود و استان‌های دیگر را هم دربرگیرد می‌تواند طیف گسترده‌تری از مخاطبان خود را مورد توجه قرار دهد.
امیرپور با این توضیح که بازار تئاتر فعالیتی خلاق با نگرشی تخصصی و عمیق در حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان است تا یادآور شود که تئاتر هنری سردرگریبان ندارد، تصریح کرد: بازار تئاتر خلاقیت‌ها و پتانسیل‌های اشخاص فعال در حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان را به جریان وا می‌دارد و از در خود ماندن رهایی می‌بخشد. این تجربه‌ها و اندیشه‌های گاه ناشناخته ولی پویا در نهادها و نیز اقشار مختلف مردمی که در زمینه‌ تئاتر کودک و نوجوان خواستار فعالیتی موثر هستند، می‌تواند بسیار کارآمد باشد.
وی درباره برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در بازار توضیح داد: این استان برنامه‌های خود را در قالب نمایشگاهی از «عروسک‌های نمایش‌های اجرا شده»، «عکس‌هایی از اجراهای تئاتر»، «نمایشنامه‌های کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی نوجوان»، «معرفی فعالیت نمایش عروسکی در مراکز کانون استان بوشهر»، «عروسک‌های بومی و محلی» و «اجرای نمایش آئینی در مراسم افتتاحیه» به اجرا می گذارد.
بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» از 8 تا 12 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز