خبرگزاری کار ایران

افسانه زمانی در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

مخاطب عام از تئاترشهر فاصله گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۸۶

برای برقراری پیوند دوباره میان مردم و سالن نمایش باید امکان اجرای گونه‌های متفاوت نمایشی را فراهم کنیم.

ایلنا: افسانه زمانی کارگردان نمایش «مَلی» معتقد است: اجرای این اثر با اتکا به شیوه اجرای نمایش‌های سنتی ایرانی در مجموعه تئاترشهر مثبت بود و مدیران با اتخاذ چنین رویکردی می‌توانند موجبات جذب مخاطب بیشتر به سالن‌ها را فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، این کارگردان درباره تصمیم خود برای اجرای مجدد نمایش «ملی» گفت: گروه برای اجرای نمایش آمادگی دارد اما با توجه به اینکه گروه کوچکی نیستم و 8عضو داریم شرایط هم باید برای اجرا فراهم باشد که بیشتر متوجه پیدا کردن محلی برای اجرا و تامین منابع مالی هستیم. در حال حاضر صحبت‌هایی با یکی دو سالن انجام شده اما فعلا چیزی قطعی نیست. باتوجه به اینکه ما نمی‌توانیم این اثر را در هر سالنی روی صحنه ببریم باید انتظار بکشیم تا محل مناسب پیدا شود.
وی با تاکید بر اینکه گروه قطعا به اجرای مجدد این اثر که با استقبال مخاطبان همراه بوده علاقه دارد، در پاسخ به این سوال که آیا احتمال اجرا در یکی از سالن‌های خصوصی تازه تاسیس وجود دارد یا خیر عنوان کرد: متاسفانه یکی از مسائل ما پیدا کردن محل مناسب برای اجرا به نظر می‌رسد که با توجه به شیوه اجرا سالن «بلک‌باکس» نیاز داریم اما سالن‌های خصوصی موجود کمتر چنین فضایی را فراهم می‌کنند. به عنوان نمونه سالن پارین سقف کوتاهی دارد و برای کار ما مشکلاتی به وجود می‌آورد، از طرفی در این صورت دیگر از حمایت‌های مرکز برخوردار نخواهیم شد و باید منابع را از طرق گیشه تامین کنیم.
زمانی همچنین به دعوت بعضی استان‌های کشور برای اجرای نمایش «ملی» در آن‌ شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که کار ما در مجموعه تئاترشهر روی صحنه بود از استان‌های شیراز و گلستان درخواست سفر و اجرا داشتیم که بررسی پیشنهادها به بعد از جابه‌جایی‌ها در دولت موکول شد. چراکه امکان دارد با توجه به این تغییرات برنامه‌ها نیز عوض شود و گروه را با مشکلاتی مواجه کند. به همین علت دست نگه‌داشتیم ولی با توجه به استقبالی که تماشاگر خاص و عام از کار داشت همچنان آمادگی خود را برای اجرا حفظ کرده‌ایم.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد تغییرات صورت گرفته در سطح قوه مجریه به ایجاد تفاوت در نگاه مسئولان به نمایش‌های ایرانی بینجامد و اظهار داشت: امید دارم تغییرات صورت گرفته به سمتی حرکت کند که شاهد اجرای هرچه بیشتر نمایش با سلایق متفاوت باشیم تا مخاطب بیشتری جذب سالن‌ها شود و تئاترشهر به اجرای یک‌سری اجرای خاص منحصر نشود و تمام گونه‌های نمایشی امکان اجرا پیدا کنند.
کارگردان نمایش «دختران باغ‌های قالی» ضمن اشاره به شرایط امروز سالن‌های نمایش مجموعه تئاترشهر عنوان کرد: رویکردهای اتتخاذ شده طی این مدت موجب شد مخاطب عام تا حدود زیادی از سالن‌ها فاصله بگیرد چرا که تصور کرد مجموعه تئاترشهر محلی برای اجرای آثار نمایشی خاص است در صورتیکه نمایش اصولا باید توجه ویژه‌ای به مردم داشته باشد و برای مخاطب روی صحنه می‌رود. فکر می‌کنم برای برقراری پیوند دوباره میان مردم و سالن نمایش باید امکان اجرای گونه‌های متفاوت نمایشی را فراهم کنیم.
زمانی در انتها، اجرای نمایش ملی در مجموعه تئاترشهر را اتفاقی مثبت در راستای برقراری ارتباط با طیف دیگری از مخاطبان عنوان کرد و گفت: تئاترشهر سالن‌های متنوعی دارد که امکان اجرای آثار با سلیقه‌های گوناگون را فراهم خواهد کرد که من امیدوار هستم تغییرات جدید چنان که نشان می‌دهد نویدبخش روزهایی خوب برای همه به خصوص جامعه تئاتری باشد.

نمایش «ملی» به همت موسسه خیریه برکت 8 تیرماه برای کمک به زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت. این اثر بهمن ماه سال گذشته در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز