خبرگزاری کار ایران

محمدحسین ناصربخت:

کیفیت آثار نمایشی جشنواره آیینی سنتی بالا‌تر از سال‌های گذشته است

کد خبر : ۸۸۸۷۲

نباید چشم همه گروه‌های نمایشی صرفا به سالن‌های تئاترشهر و تماشاخانه سنگلج باشد، نمایش‌های آیینی سنتی برای مردم است و هر جا که مردم می‌توانند حضور پیدا کنند، می‌بایست این نمایش‌ها نیز امکان اجرا داشته باشند.

ایلنا: بازبین شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی معتقد است: به دلیل فرصت کافی که گروه‌های نمایشی متقاضی شرکت در شانزدهمین جشنواره تئا‌تر آیینی سنتی داشته‌اند، کیفیت آثار نمایشی امسال بهتر از سال‌های گذشته است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، محمدحسین ناصربخت گفت: به دلیل فرصت کافی، ما نیز به عنوان بازبین آثار نمایشی متقاضی شرکت در این جشنواره، این امکان را پیدا کردیم که همه آثار هنرمندان را به صورت کامل تماشا کنیم.
وی در ادامه می‌افزاید: جشنواره تئا‌تر آیینی سنتی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده، ولی ما همیشه در بخش صحنه‌ای دچار نوعی تردید و دلواپسی بودیم که خوشبختانه شرکت کنندگان این بخش در این دوره خیلی خوب کار کرده بودند. در سال‌های گذشته به دلیل ضرب العجل‌هایی که پیش می‌آمد بخش اول نمایش برای هیئت بازبین آماده می‌شد، ولی این بار این اتفاق نیفتاد که جای خوشحالی دارد، زیرا فکر می‌کنم این بخش یکی از بخش‌های پر کیفیت جشنواره ما خواهد بود و از این نظر نسبت به سال‌های گذشته یک گام به پیش رفته‌ایم؛ گرچه ایده آل‌های ما بسیار بیش از این هاست.
ناصربخت با تاکید بر امکان اجرای عمومی آثار گروه‌های شرکت کننده در جشنواره آیینی سنتی خاطرنشان می‌کند: معتقدم پذیرفته نشدن بعضی از آثار به معنی بد بودن کار نیست، بلکه امکانات تبدیل به کارهای خوب را نداشته‌اند، بنابراین اگر فرصت اجرای عمومی داشته باشند، مطمئنا آثار خوبی آماده اجرا خواهند شد.
وی در پایان تصریح می‌کند: نباید چشم همه گروه‌های نمایشی صرفا به سالن‌های تئاترشهر و تماشاخانه سنگلج باشد، نمایش‌های آیینی سنتی برای مردم است و هر جا که مردم می‌توانند حضور پیدا کنند، می‌بایست این نمایش‌ها نیز امکان اجرا داشته باشند.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی آیینی سنتی از ۲۲ تا ۳۰ شهریورماه با دبیری داود فتحعلی‌بیگی در تهران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز