خبرگزاری کار ایران

داریوش فرهنگ زنگ افتتاح نمایش "نام همه مصلوبان عیسی است" را نواخت

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۱۹

فرهنگ: جامعه‌ای که تئاتر نداشته باشد روح، نشاط و شادابی ندارد، زیرا تئاتر جایگاه شور و شعور است و این شور شوق انگیز تماشگران است که تئاتر را زنده می‌کند و نه مسائل اقتصادی.

ایلنا: مراسم افتتاحیه نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» به کارگردانی ایوب آقاخانی روز گذشته سه‌شنبه (۱ مردادماه) با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نمایش در مجموعه ایرانشهر برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، داریوش فرهنگ در این مراسم گفت: در دوران قدیم که وارد سالن‌های سینما می‌شدیم درب سالن بسته بود و با صدای چند زنگ درب‌ها باز می‌شدو تماشاگران اجازه ورود به داخل سالن پیدا می‌کردند. همچنین در زمان آغاز نمایش، نیز با نواخته شدن سه باره زنگ پرده‌های صحنه به کنار می‌رفت و با خاموش شدن چراغ‌های سالن، اجرای تئا‌تر آغاز می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: به یاد دارم که همیشه نواخته شدن زنگ در دوران مدرسه اضطراب زیادی داشت، و در حال حاضر‌‌ همان نگرانی زیبا در پشت صحنه نمایش، میان بازیگران و گروه اجرایی برقرار است.
فرهنگ ضمن یادآوری اهمیت تئا‌تر در جامعه، تاکید کرد: جامعه‌ای که تئا‌تر نداشته باشد روح، نشاط و شادابی ندارد زیرا تئا‌تر جایگاه شور و شعور است و این شور شوق انگیز تماشگران است که تئا‌تر را زنده می‌کند و نه مسائل اقتصادی. وی با بیان اینکه آئین افتتاح نمایش بسیار زیباست، اظهار کرد: این نمایش با عنوان خوب و مناسب «نام همه مصلوبان عیسی است» با همکاری بهروز افخمی اجرا شود و من با درایت، دانش و هوشیاری که در ایوب آقاخانی سراغ دارم فکر می‌کنم نمایش خوبی از امشب -۱ مرداد ماه- در تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد.
فرهنگ همچنین خاطر نشان کرد: ایوب آقاخانی در سال ۱۳۶۷ فعالیت در حوزه تئا‌تر را آغاز کرده است. وی تا کنون ۱۸ نمایشنامه‌اش را به اجرا در آورده و من امیدوارم اجرای این نمایش نیز بتواند همچون دیگر آثارش، توجه مخاطبان را در تماشاخانه ایرانشهر به خود جلب کند.
در ادامه این مراسم مجید سرسنگی، رییس تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان، ضمن تشکر از داریوش فرهنگ بخاطر نواختن زنگ افتتاحیه این نمایش بیان کرد: با به پایان رسیدن اجرای ۶ اثر نمایشی در فصل آغازین سال، فعالیت فصل دوم تماشاخانه ایرانشهر شروع شد که امیدوارم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.
وی با تاکید براینکه یکی از مشکلاتی که در تئا‌تر با آن روبرو هستیم در نظر نگرفتن مرزبندی مشخص در گونه‌های مختلف تئا‌تر (تئا‌تر تجربی، حرفه‌ای و آماتور) است، تصریح کرد: این امر باعث شده بخش عمده‌ای از امکانات در حوزه‌هایی صرف شود که تئا‌تر را به اعتلا نمی‌رساند.
مشاور هنری شهردار تهران افزود: در این سال‌ها یارانه تئا‌تر و مبالغی که به آن اختصاص پیدا می‌کند اغلب صرف کارهایی می‌شود که بیشتر از آنچه در تئا‌تر حرفه‌ای تعریف شود شامل تئا‌تر تجربی و آماتور می‌شود. صرف بودجه و امکانات برای اجرای تئاتر‌های به ظاهر حرفه‌ای می‌تواند در دراز مدت خطرات جدی برای تئا‌تر به دنبال داشته باشد.
سرسنگی با اشاره به اهمیت توجه به مرزبندی در گونه‌های مختلف تئا‌تر و لزوم فراهم شدن امکانات لازم، اذعان کرد: تا زمانیکه تئا‌تر را از مرز تجربی و آماتور جدا نکنیم به توسعه واقعی دست پیدا نخواهیم کرد و تا وقتی که امکانات لازم در حوزه تئا‌تر را مهیا نکنیم نمی‌توانیم میزان موفقیت در دست یابی به تئا‌تر حرفه‌ای را بسنجیم.
وی با بیان اینکه اگر اعتقاد به اجرای تئا‌تر حرفه‌ای داریم باید در میدان عمل نیز به این امر پایبند باشیم، اعلام کرد: ما در تماشاخانه ایرانشهر در تلاش هستیم تا در مرحله جدید فعالیت خود، هم میزبان آثارحرفه‌ای باشیم و هم به فضا و امکانات لازم برای اجرا‌ها توجه کنیم.
زنگ افتتاح اجرای نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» با حضور مجید سرسنگی، حسین سیفی (مدیر عامل بنیاد رودکی)، رضا فیاضی، قاسم زارع، بیوک میرزایی، بهناز جعفری، شیرین یزدان بخش، خسرو احمدی، یارتا یاران، بهروز افخمی و با اجرای مسعود فروتن توسط داریوش فرهنگ نواخته شد.
نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» با بازی خیام وقارکاشانی، ایوب آقاخانی، حبیب دهقان نسب، امیرعلی دانایی، بهرام ابراهیمی، کیوان خانبگی، مرجان شیرمحمدی، سام کبودوند، وحید نفر، بهرام سروری‌نژاد، ناهید مسلمی هر شب ساعت ۱۹ در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی روی صحنه می‌رود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخبار هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می‌توانند به آدرس www. tamashakhaneh. ir مراجعه و یا برای رزرو بلیط نمایش‌های یاد شده می‌توانند از طریق شماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵، ۸۸۸۱۴۱۲۵ و ۸۸۸۱۴۱۲۶ با این مجموعه در ارتباط باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز