خبرگزاری کار ایران

گلایه یادگار محمود استاد محمد از رفتار ناشایست یک گروه نمایشی؛

استاد محمد به صحنه سالن اصلی نیاز نداشت

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۶۲

اینکه عنوان می‌شود درگذشت محمود استاد محمد به دلیل ناتوانی پرداخت هزینه درمان بود صحت ندارد، مشکل ما از زمانی آغاز شد که داروهای مورد نیاز برای بیماران خاص در کشور نایاب شد.

ایلنا: مانا استاد محمد(یادگار محمود استاد محمد)، نسبت به صحبت‌هایی که این روزها حول دلایل درگذشت پدر هنرمندش بیان می‌شود واکنش نشان داد و ضمن گلایه از مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان مجلس، عنوان کرد: عده‌ای از اهالی تئاتر هم در جریان برگزاری مراسم یادبود هفتمین روز درگذشت محمود استاد محمد در سالن اصلی تئاترشهر عملکرد ناشایستی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مانا استاد محمد پیش از هرچیز به شایعاتی که این روزها در میان مردم و رسانه‌های گوناگون حول درگذشت پدرش بیان می‌شود؛ اشاره کرد و گفت: این روزها می‌شنوم عده‌ای مدام عنوان می‌کنند علت درگذشت محمود استاد محمد، بالا رفتن قیمت دارو و ناتوانی او در تامین هزینه‌های رسیدگی به بیماری بود. درحالی که چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد؛‌ این درست که هزینه‌ها بسیار بالا رفت اما نکته‌ای که وجود داشت این بود که با آغاز سال 92 داروهای بیماران خاص کمیاب و بعداز مدت کوتاهی نایاب شد، به شکلی که ما دیگر نتوانستیم داروهای مورد نیاز را از داروخانه‌های دولتی متولی پخش داروهای بیماران خاص تهیه کنیم.

وی همچنین به دشواری تهیه دارو در ماه‌های پایانی اشاره کرد و ادامه داد: نخست به شهرستان‌ها رجوع کردیم و بعد از نایاب شدن در بازار سیاه ناچار به تهیه آن‌ها از خارج کشور شدیم، همین عامل موجب شد دسترسی پدر به داروها با یک ماه وقفه مواجه شود که بعداز مدتی با هزینه بسیار سنگین تهیه شد و پدر هم استفاده کرد اما متاسفانه بیماری چنان پیشرفت کرده بود که دیگر قابل کنترل نبود. آزمایش‌ها هم نشان داد کبد نسبت به این وقفه یک‌ماهه واکنش منفی نشان داده و به شهادت پزشکان، همان یک ماه کار خود را کرده بود. اما عده‌ای عنوان می‌کنند این اتفاق ناشی از کاستی‌های مالی بوده که اصلا درست نیست و ما هر ماه 10میلیون تومان هزینه درمان پرداخت می‌کردیم و تاکید دارم نایاب شدن دارو موجبات چنین ضایعه‌ای را فراهم کرد.

یادگار محمود استاد محمد ضمن اشاره به ابراز گلایه‌ عده‌ای از هنرمندان به مسئولان معاونت هنری وزارت ارشاد و مرکزهنرهای نمایشی اظهار کرد: دوستان از سر دلسوزی گلایه‌هایی را مطرح می‌کنند و معتقد هستند مسئولان ارشاد کوتاهی کردند، اما باید توجه داشته باشیم هر کشوری قوانینی دارد و شرح وظایف مسئولان مشخص است. وزارت ارشاد مسئول تامین داروهای هنرمندان بیمار نیست که قرار باشد من از آقای شاه آبادی یا وزیر ارشاد انتظار داشته باشم.

وی افزود: تامین این موارد وظیفه مجلس، وزارت بهداشت و سازمان‌هایی است که در این رابطه مستقیما مسئول و تاثیرگذار هستند که متاسفانه در مصاحبه‌های بعضی از آن‌ها شاهد صحبت‌های غیرمسئولانه‌ای هستیم و عنوان می‌کنند، امروز دیگر 100درصد هزینه‌های بیماران خاص توسط دولت تامین می‌شود و خانواده‌ها کمترین هزینه را پرداخت می‌کنند، درحالی که اصلا چنین نیست.

مانا استاد محمد ضمن ابراز گلایه از وزیر بهداشت، رئیس‌جمهور و دیگر سازمان‌های مسئول عنوان کرد: بابت اتفاقی که رخ داد به هیچ وجه مسئولان وزارت ارشاد را مقصر نمی‌دانم و فکر می‌کنم آن‌ها کار خود را در حد وظایفی که برعهده داشتند انجام دادند، خصوصا آقای آشنا و همکاران ایشان در مرکزهنرای نمایشی که همواره همراه بودند و هیچگاه به من نه نگفتند.

او که تا آخرین لحظه دست از تلاش برای بهبود پدر خود برنداشت به دوستان و هنرمندانی اشاره کرد که همواره و در شرایط سخت کنار آن‌ها بودند و اظهار داشت: علاقه زیادی دارم نام تمام این عزیزان را بیان کنم اما نگران از قلم افتادن اسامی هستم و همین موجب می‌شود به فرد خاصی اشاره نکنم اما صمیمانه و از ته قلب سپاس‌گذار آن‌ها هستم. طی این دوران گاهی اوقات پیچ و خم‌های اداری موجب شد مسائل برای ما سخت شود. عقیده دارم می‌توانستیم شاهد اتفاقات خوبی باشیم اما شاید به دلیل کوتاهی بعضی افراد متاسفانه چنین نشد.

وی در هین راستا به عدم همکاری بعضی هنرمندان تئاتر کشور در برگزاری مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت محمود استاد محمد در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر اشاره کرد و گفت: باید به خاطر همراهی جمع دوستانی که به من کمک کردند تا مراسم را آنگونه که پدر دوست داشت در محلی تئاتری برگزار کنیم تشکر کنم. هرچند به دلیل وجود کاستی‌های ناخواسته آنچه محمود استاد محمدعلاقه داشت به طور صد در صد تامین نشد، اما با همراهی اتابک نادری، مدیر مجموعه تئاترشهر و شکرخدا گودرزی کارگردان این مراسم سعی کردیم برنامه در محیطی تئاتری و به نحو شایسته برگزار شود.

مانا استاد محمد همچنین به عدم همراهی گروه کارگردانی و عوامل نمایش "پسران آفتاب" اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان بسیار تند و تهدید آمیز با ما برخورد کردند و گفتند اگر کوچکترین خدشه‌ای به صحنه نمایش ‌آ‌ن‌ها وارد شود شکایت می‌کنند، درحالی که ما حساسیت‌های یک گروه نمایش را درک می‌کنیم، حتی برخی کلمات بسیار زشتی را به زبان آوردند که بیان چنین واژه‌هایی از زبان هنرمندان با ادعای حضور در تئاتر تاسف آور است. اما خوشبختانه رضا مهدی‌زاده با طراحی بسیار خوب صحنه مراسم هفتمین روز درگذشت روی آوانسن سالن اصلی تئاترشهر کاری کرد تا محمود استاد محمد به صحنه دوستان نیاز نداشته باشد.

وی در انتها ضمن بیان احوال این روزهای خود اظهار کرد: هر روز به منزل پدر سر می‌زنم و سعی می‌کنم گلدا‌ن‌ها و باغچه را مانند گذشته حفظ کنم. امروز هم به همراه اصغر دشتی و مهسا دهقانی‌‌پور اینجا هستیم تا وسایل را به شکل سابق برگردانیم و همه چیز را مانند روزهای حیات پدر حفظ کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز