خبرگزاری کار ایران

افتتاحیه نمایش جدید رضا حداد برگزار شد

داوود رشیدی: بودجه تئاتر کشور افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۴۳

هنر تئاتر از دوران یونان باستان تا امروز ادامه داشته و تنها هنر زنده است و ما انتظار داریم در دوران جدید بیش از گذشته به آن بها داده شود و مورد توجه قرار گیرد.

ایلنا: آئین افتتاح نمایش «کابوس‌های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز» روز گذشته (۱۲ مرداد ماه) با حضور مجید سرسنگی، رییس تماشاخانه ایرانشهر، داود رشیدی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، در ابتدای این مراسم، مسعود فروتن که اجرای برنامه را برعهده داشت، به تشریح و چگونگی اجرای آئین افتتاح نمایش اشاره کرد و گفت: آئین افتتاح نمایش مراسمی است که از سال گذشته در روز اول اجرای گروه‌های نمایشی با حضور هنرمندان نامی، فعال و پیشکسوت حوزه نمایش و همچنین مدیران هنری در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.
وی در ادامه ضمن یاد از دو هنرمند ارزشمند تئا‌تر - محمود استاد محمد و مرشد ترابی - به اجرای نمایش «کابوس‌های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز» اشاره کرد و ادامه داد: با نواخته شدن زنگ افتتاح اجرای این اثر توسط داود رشیدی، این نمایش که توسط محمد چرم شیر به نگارش در آمده است مرداد و شهریور سال جاری هر شب ساعت ۲۱: ۳۰ در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.
رضا حداد در این مراسم اظهار کرد: امیدوارم این اثر نمایشی به عنوان جدید‌ترین کارم، علاوه بر جلب توجه مخاطبان بتواند ارتباط جدیدی را با تماشاگران خود برقرار کند.
در بخش بعدی این مراسم سرسنگی در گذشت دو هنرمند ارزشمند تئا‌تر کشورمان، زنده یاد محمود استاد محمد و مرشد ترابی را به جامعه هنری تسلیت گفت و در یادآوری کارنامه هنری استاد محمد اظهار کرد: زنده یاد استاد محمد از بازیگران، نویسندگان و کارگردانان نام آشنای تئا‌تر کشور بود. وی پس از گذراندن یک دوره نسبتا طولانی کسالت، ما را ترک کرد و من امیدوارم نام و خاطره او در بین همه ما همواره پاینده و پایدار باشد.
وی در ادامه افزود: متاسفانه امروز جامعه هنر نمایش ایران مرشد ترابی - هنرمند پیشکسوت حوزه نقالی- را ازدست داد. او فردی بود که سال‌ها پای نقل‌های وی نشسته‌ایم به داستان‌های شیرینش گوش دادیم.
مدیر تماشاخانه ایرانشهر همچنین درخصوص اجرای نمایش جدید رضا حداد تصریح کرد: رضا حداد در سال گذشته نیز نمایش پرمخاطب «آمدیم، نبودید، رفتیم» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده است ومن امیدوارم این اثر نیز همچون اجرای گذشته رضا حداد بتواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و به عنوان برگ درخشانی در فعالیت‌های تماشاخانه ایرانشهربه یادگار بماند.
در پایان این مراسم داود رشیدی ضمن به صدا در آوردن زنگ افتتاح اجرای نمایش «کابوس‌های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز»، به وسیله رسانه‌هایی که پوشش این مراسم را برعهده داشتند پیامی را خطاب به رئیس جمهور کشورمان، دکتر روحانی، مبنی بر اینکه شما باید بدانید، هنر تئاتر از دوران یونان باستان تا امروز ادامه داشته و تنها هنر زنده است و ما انتظار داریم بودجه تئاتر افزایش پیدا کند و در دوران جدید بیش از گذشته به آن بها داده شود و مورد توجه قرار گیرد.
در این مراسم هنرمندانی همچون؛ پری صابری، حسین پاکدل، خسرو احمدی، پارسا پیروز فر، مهدی پاکدل، مسعود رایگان، رویا تیموریان، اسماعیل خلج، هما جدیکار، بهنوش طباطبائی، آزاده نامداری، فرزاد حسنی، رضا گوران، عاطفه رضوی، شیرین بینا، لادن مستوفی، جواد افشین‌نژاد، گلاب آدینه، فاطمه معتمد آریا، هانیه توسلی، شاهرخ دولکو، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، لیلی رشیدی، اصغر خلیلی، الهام پاوه‌نژاد، وحید لک، سیما تیرانداز، آرزو افشار، امیرحسین حریری، باران کوثری، نسیم احمدپور، اکبرعالمی، حبیب رضایی، آزاده صمدی، هومن سیدی، نگار عابدی و... ازجمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

نمایش «کابوس‌های خنده دار برای شب و چندتایی هم برای روز» از ۱۲ مرداد ماه هر شب ساعت ۲۱: ۳۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
در حال حاضر پیش‌فروش بلیت‌های نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» در سامانه فروش اینترنتی آغاز شده است و علاقمندان برای خرید اینترنتی بلیت‌های این اثر می‌توانند، به آدرس www. tamashakhaneh. ir و یا به نشانی www. sayehtheater. com/ticket مراجعه کنند و یا با شماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵ و ۸۸۸۱۴۱۱۶ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز