خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفتگو با ایلنا عنوان کرد:

"شهسواران را چه شد" با اقتباس از رمان "دا" به صحنه می‌آید

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۳۳

هنگام اجرای نمایش دا از پخش فیلم و به نمایش گذاشتن عکس بهره می‌گیریم و سعی می‌کنیم نگاه متفاوتی به خرمشهر و دفاع مقدس داشته باشیم.

ایلنا: نمایش "تک سواران را چه شد" به کارگردانی حسین پارسایی و براساس اقتباس آزادی از رمان "دا" نوشته سیده زهرا حسینی هفته نخست مهرماه در حوزه هنری روی صحنه می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پارسایی در توضیح اثر جدید خود عنوان کرد: متن این نمایش برداشت آزادی از رمان "دا" نوشته سیده زهرا حسینی محسوب می‌شود که پس از انتشار با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شد. نمایش‌نامه ما تحت تاثیر این رمان توسط مهرداد رایانی مخصوص نوشته شده و برخی شخصیت‌ها و اسامی کار نیز با آنچه در رمان بیان شده منطبق هستند.

این کارگردان ضمن بیان این مطلب که نمایش مهرماه در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌رود؛ درخصوص شیوه اجرایی مدنظر خود اظهار کرد: اجرا براساس داستانی است که بسیاری از مردم آن را مطالعه کردند و در نظر ما فراتر از یک رئال صرف اجتماعی محسوب می‌شود. در اجرای اثر تلاش می‌کنیم با استفاده از تمهیدات نمایشی مورد نظر پیام موجود در متن را به خوبی منتقل کنیم و به مستند حماسی نزدیک می‌شویم.

وی افزود: هنگام اجرا از پخش فیلم و به نمایش گذاشتن عکس بهره می‌گیریم و سعی می‌کنیم نگاه متفاوتی به خرمشهر و دفاع مقدس داشته باشیم. قصه کاملا امروزی است و وارد زمان حال می‌شود، به نوعی تصور می‌کنم با فاصله از بغضِ دوران دفاع مقدس، دلتنگی‌های مردم این روزگار در سال‌های بعد از اتمام دفاع مقدس مطرح خواهد شد.

کارگردان نمایش "سردار مهر و ماه" تصریح کرد: پیش تولید و تمرین‌ها آغاز شده و فکر می‌کنم باتوجه به اینکه نویسنده نمایش‌نامه هم هنگام تمرین‌ها گروه را همراهی می‌کند تغییراتی در کار خواهیم داشت.

وی ضمن اشاره به اسامی بازیگران منتخب عنوان کرد: درحال حاضر تعدادی از بازیگران کار مانند لیندا کیانی، فریبا کوثری و محسن قصابیان انتخاب شدند اما بخش دیگری از انتخاب‌ها باقی مانده است. هنرمندان در چند بخش و به صورت دو به دو تمرین می‌کنند.

پارسایی در ارتباط با انتخاب بازیگران نمایش "شهسواران را چه شد" توضیح داد و گفت: با هنرمندانی همچون امیر دلاوری، مهران احمدی، فریبا کوثری و محسن قصابیان صحبت کردیم که سرانجام قرار شد زوج قصابیان و کوثری ایفای نقش‌های اصلی کار را برعهده داشته باشند. برای این گزینش دقت زیادی به خرج دادیم چون چشم و ذهن مردم با شخصیت‌های موردنظر آشنایی دارد و کارکترهای دفاع مقدس ما به اضای بیرونی دارند و برای آن‌ها قابل لمس هستند. به همین دلیل باید افرادی را گزینش می‌کردیم که به قول معروف همان جنس انسان هایی باشند که مردم هر روز در اطرتف خود می بینند.

وی در انتها عنوان کرد: طراحی صحنه نمایش برعهده سیامک احصایی خواهد بود، همچنین مژگان عیوضی به عنوان طراح لباس، میثم احمدی در تکنیک‌های بصری و طراحی جلوه‌های ویژه و عباس غفاری به عنوان دستیار و برنامه‌ریز با گره همکاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز