خبرگزاری کار ایران

اتابک نادری در افتتاح سالن انتظار تالار قشقایی عنوان کرد:

شرایط اعطای اجرا در تئاترشهر تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۶

من قطعا در خدمت شورای هنری خواهم بود و برنامه‌های سال ۹۲ طبق آنچه توسط مدیریت قبلی تعیین شده انجام می‌شود، اما پس از برگزاری جشنواره تئا‌تر فجر چیدمان درستی درخصوص اجرا‌ها خواهیم داشت.

ایلنا: مراسم افتتاح سالن انتظار تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر تهران عصر روز گذشته دوشنبه (۱۴ مردادماه) با حضور اتابک نادری مدیر مجموعه، قادر آشنا مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی، ایرج راد و هادی مرزبان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، اتابک نادری پس از نمایش کلیپی از مراحل ساخت سالن انتظار برای حاضران ضمن اشاره به نامگذاری این تالار به اسم شهید هنرمند زنده یاد حسین قشقایی اظهار کرد: از بدو ورودم به عنوان مدیر مطالعه‌ای داشتم و این سوال برایم به وجود آمد که ما چه امکاناتی در اختیار مخاطبانی که زمستان و تابستان در سرما و گرما برای دیدن آثار نمایشی به این محل مراجعه می‌کند در نظر می‌گیریم و به این نتیجه رسیدم درنظر گرفتن محلی برای انتظار کمترین امکاناتی است که باید برای علاقه مندان تدارک دید.
وی ادامه داد: این محل قبلا ژنراتورخانه‌ای بود که از کار افتاده و بدون استفاده بود، زمانی هم به عنوان پلاتوی تمرین مورد استفاده قرار می‌گرفت و احساس کردیم می‌تواند به عنوان محلی برای ارائه خدمات به تماشاگران مورد استفاده قرار بگیرد.
این مدیر سپس به مراحل تغییر کاربری محل اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کارمندان مجموعه با کمترین تعطیلی همه روز به ارائه خدمات مشغول هستند از آن‌ها درخواست کردم ساعت ۱۱ شب در تئاترشهر حضور پیدا کنند تا کار را شروع کنیم که در زمان مورد نظر ۲۰نفر از کارمندان برای شروع کار آمدند و همه سه شب متوالی تا سحر کنار هم زحمت کشیدند و آنچه باید حداقل ۱۰ روز طول می‌کشید ظرف کوتاه‌ترین زمان به اتمام رسید.
نادری سپس به برنامه جدی خود برای بازسازی مجموعه تئاترشهر زیر نظر شرکت پیمانکار پیکرنهاد تاکید کرد و اظهار داشت: نصب ژنراتور برق اضطراری نخستین مرحله است که احتمالا برای اجرایی شدن آن باید ۵روز تئاترشهر تعطیل شود تا مراحل اتصال به برق شهری انجام شود و بعداز آن نوبت به تعویض کابل‌های داخلی خواهد رسید تا هفت تن کابل در مسیر انتقال برق جاسازی شود که واقعا کار دشواری است و ما درحال برنامه‌ریزی برای انجام آن هستیم. سپس نوبت به نصب دوربین‌های مداربسته می‌رسد که قبلا به صورت نیمه کاره و ناقص انجام شده و مرحله بعد نصب سیستم اتفاع حریق خواهد بود.
وی افزود: راه پله قسمت شرقی تئاترشهر ۶سال است نرده ندارد که بعد از بازسازی سال ۸۶ انجام نشد و کار تکمیل این بخش به همراه نصب نرده برای تالار قشقایی شروع شده، البته‌‌ همان بازسازی هم در زمان خود بدون آسیب نبود و درست صورت نگرفت. همچنین آسانسور قسمت شرقی ۶سال قبل در محل قرار گرفته اما بدون استفاده مانده که کار راه‌اندازی آن نیز در برنامه‌های ما قرار گرفته است.
مدیر سابق تالار سنگلج با تاکید بر اینکه هویت بخشیدن به تئاترشهر از موارد جزئی شروع شده و تا موارد کلان ادامه دارد، عنوان کرد: از زمانی که کار خود را شروع کردم منتظر دریافت انتقاد‌ها و آسیب‌شناسی سیستم اداری و پیشنهادهای دوستان در رسانه‌ها و هنرمندان بودم که متاسفانه هیچ توجهی وجود نداشت و دوستان در این زمینه کوتاهی کردند.
وی در پایان به عدم وجود مبنای برنامه‌ریزی حرفه‌ای در تئا‌تر اشاره کرد و گفت: دوستانی عنوان می‌کنند من از سال ۸۶ منتظر دریافت نوبت اجرا هستم که این مسئله در ارتباط با مجموعه‌ای که قرار است گلچینی از توانمندی‌ها را ارائه کند اصلا درست نیست. من قطعا در خدمت شورای هنری خواهم بود و برنامه‌های سال ۹۲ طبق آنچه توسط مدیریت قبلی تعیین شده انجام می‌شود، اما پس از برگزاری جشنواره تئا‌تر فجر چیدمان درستی درخصوص اجرا‌ها خواهیم داشت. چراکه تکرار مراجعه هر روزه دوستان هنرمند موجب می‌شود مدیر از برنامه‌های خود غافل بماند و از طرفی هیچ گروهی رضایت کامل کسب نمی‌کند.
پس از صحبت‌های مدیر تئاترشهر، داوود کلاهی به نمایندگی از عوامل و کارکنان مجموعه لوح تقدیری از دست اتابک نادری دریافت کرد.
قادر آشنا، مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی ضمن سپاس از اهتمام و تلاش نادری و همکاران او در روزهای ماه رمضان برای به سرانجام رسیدن این طرح بیان کرد: پس از مطلع شدن از مشکلات تئاترشهر طی دیداری که با آقای حسینی، وزیر ارشاد داشتم مسائل را با ایشان مطرح کردم که به سرعت دستور رسیدگی صادر شد و همین‌جا اعلام می‌کنم آقای نادری با خیال آسوده برنامه بازسازی را ادامه دهد و نگرانی بابت تامین هزینه‌ها نداشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: تا هنگامی که در این مسئولیت هستیم کار مرمت و بازسازی بنا قطعا با جدیت انجام می‌شود و تمام آنچه مورد نیاز است باید مرتفع شود، آقای نادری طی ۱۶ روز ۵جلسه مشترک با همکاران ما در مرکز برگزار کردند که نشان از جدیت ایشان در پیگیری مسائل دارد و من امیدوار هستم به هدف خود برسد.
ایرج راد، مدیرعامل خانه تئا‌تر نیز درمراسم افتتاح سالن انتظار تالار قشقایی بیان کرد: دل سوزاندن و توجه داشتن به موارد کوچک و ظریف، جوهر می‌خواهد فرد باید عاشق محل انجام وظیفه خود داشته باشد که در مورد اتابک نادری چنین است. شاید آنچه امروز شاهد هستیم کوچک به نظر برسد اما همین که فردی در خصوص محل کار خود چنین احساس مسئولیتی به خرج می‌دهد بسیار ارزشمند است.
وی در انتها اظهار کرد: امیدوارم در هر مجموعه‌ای مانند این مدیر فرهنگی حضور داشته باشد، منظورم این نیست که فرد حتما هنرمند باشد، بلکه تنها کافی است سبت به روحیه هنرمندان شناخت داشته باشد و به زبان خودشان با آن‌ها سخن بگوید تا موفق باشد. اتابک نادری با کاری که انجام داد این روحیه را ایجاد کرد و همین عامل موجب شد کارمندان مجموعه ظرف سه روز کار را انجام دهند، درحالی که در گذشته دیده بودم از چنین درخواست‌هایی استقبال نمی‌شد. تئاترشهر با این مدیریت روحیه و فضای خاصی پیدا خواهد کرد،‌‌ همان طور که با حضور نادری در سنگلج چنین شد.
هادی مرزبان هم که به عنوان آخرین سخنران این برنامه در برابر افراد حاضر در سالن انتظار حضور پیدا کرد با اشاره به تصاویر به نمایش درآمده در کلیپ بیان کرد: زمانی در سالن چهارسو اجرا داشتم و از نزدیک آنچه اتابک نادری به آن اشاره کرد را لمس کردم، حتی در هنگام یکی از اجراهای گروه تماشاگری دچار حادثه و شکستی پا شد. باید به آقای آشنا بابت کشف اتابک نادری تبریک بگویم و امیدوارم او نتواند به بازیگری بپردازد! تا مشکلات مجموعه را به سرعت برطرف کند. اتابک مدیریت هنری دارد و می‌داند با یک هنرمند چگونه صحبت کند. تبدیل این محل به چنین فضایی تنها عشق نیاز داشت که نادری داشت و بابت آن باید به همه خسته نباشید گفت.

در این مراسم؛ قادر آشنا، مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی؛ مهدی شفیعی، معاون مالی اداری مرکز هنرهای نمایشی؛ ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر؛ محمدرضا الوند، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی؛ هادی مرزبان و جمعی از کارکنان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز