خبرگزاری کار ایران

بهاره رهنما در گفتگو با ایلنا خبر داد:

سالن «کهن دیار» با اجرای "چشم‌هایی که مال توست" افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۵۵

روابط مردم کلان‌شهر تهران از شاعرانگی تهی شده، به همین دلیل تلاش کردم به سهم خود راهی برای یادآوری شاعرانگی که در نهاد تمام انسان‌ها وجود دارد پیدا کنم که نوشتن این مونولوگ‌ها و اجرای نمایش به همین علت اتفاق افتاد.

ایلنا: نمایش «چشم‌هایی که مال توست» از امروز (۲۰ مرداد) برای چهارمین مرتبه در تهران روی صحنه می‌رود و با اجرای مجدد این اثر سالن "کهن دیار" واقع در باغ موزه هنر ایرانی، دومین مجموعه فرهنگی خصوصی در تهران افتتاح خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، بهاره رهنما بازیگر سینما، تئا‌تر و تلویزیون ضمن اعلام این خبر و با بیان این مطلب که هربار احساس می‌کنم اجرای نمایش تمام شده اما پیشنهاد جدید برای اجرای «چشم‌هایی که مال توست» مطرح می‌شود، گفت: من و خانم ادبی کارگردان این نمایش هر دو افراد پر مشغله‌ای هستیم و لزوما در پی اجرای مجدد کار نبودیم اما بعضی از آثار خوشان خودشان را پیش می‌برند و انرژی خاصی دارند. تا به امروز دو مجموعه فرهنگی خصوصی با اجرای نمایش «چشم‌هایی که مال توست...» افتتاح شده که اتفاق خوشایندی است؛ اول مجموعه «باروک» و این مرتبه سالن خصوصی «کهن دیار» واقع در باغ موزه هنر ایرانی با اجرای این اثر افتتاح می‌شود.


این هنرمند با بیان اینکه اجرای ۸۰دقیقه مونولوگ کار بسیار دشواری است، افزود: اینکه چطور احساسات خودم را با احساس شخصیت نمایش‌نامه نزدیک کنم کار ساده‌ای نیست، چون نقش با یک کمدی پر جنب و جوش آغاز می‌شود و در ادامه به یک موقعیت درآم اشک آور تبدیل می‌شود.


رهنما در ارتباط با نگارش این متن اظهار کرد: مجموعه مونولوگ‌هایی نوشته بودم که حدودا ۴-۵ نمایش یک ساعته می‌شود اما چاپ این کتاب متاسفانه ۲سال است برای دریافت مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد خاک می‌خورد و گویا نهایتا مجوز صادر نخواهد شد.


وی درخصوص دلایل موفقیت این نمایش و استقبال مخاطبان بیان کرد: با توجه به اینکه نمایش را چند مرتبه در تهران، یک بار در شیراز و همچنین دبی اجرا کردیم و بازخورد مخاطبان را بار‌ها دیده‌ام می‌توان گفت: نمایش «چشم‌هایی که مال توست» به نوعی حدیث نفس عده‌ای زیادی از تماشاگران را بیان می‌کند و افراد خودشان را در کار پیدا می‌کنند و همین عامل دلیل استقبال مخاطبان است.


رهنما در پایان به دلیل نگارش این مجموعه نمایش‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در کلان‌شهر تهران با مشکلات و درگیری‌های خاص خود زندگی می‌کنیم، ‌احساس کردم روابط مردم از شاعرانگی تهی شده، به همین دلیل تلاش کردم به سهم خود راهی برای یادآوری شاعرانگی که در نهاد تمام انسان‌ها وجود دارد پیدا کنم که نوشتن این مونولوگ‌ها و اجرای نمایش به همین علت اتفاق افتاد.


نمایش «چشم‌هایی که مال توست» نوشته بهاره رهنما و با ایفای نقش این هنرمند به کارگردانی نسیم ادبی از ۲۰ مرداد تا ۴ شهریور ساعت 19:30 در مجموعه باغ موزه هنر ایرانی واقع در خیابان شهید فیاضی یا فرشته، خیابان دکتر حسابی مقابل موزه دکتر حسابی روی صحنه خواهد رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز