خبرگزاری کار ایران

سامان خلیلیان کارگردان نمایش «تو هرگز نخواهی گشت»:

هنرمندان هم برای دیدن آثار به سالن نمی‌آیند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۵۴

متاسفانه عینا شاهد بودم هنرمندان تئاتر ما که خودشان از بدنه جریان اصلی هستند نمایش نگاه نمی‌کنند و حتی ارسال دعوت‌نامه رسمی، تماس و تلفنی و خواهش شفاهی موجب نمی‌شود این دوستان برای دیدن اثر به سالن بیایند.

ایلنا: سامان خلیلیان تغییر ذائقه تماشگران نمایش و توجه ویژه‌ آن‌ها به آثار طنز بی‌کیفیت را در کنار فاصله گرفتن هنرمندان حرفه‌ای تئاتر از صندلی سالن‌ها و ندیدن آثار را دو نکته ناراحت کننده تجربه اجرا در مجموعه تئاترشهر دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگردان نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" ضمن اعلام خبر ادامه اجرا تا روز جمعه گفت: طبق تعاملی که با مدیریت مجموعه تئاترشهر داشتیم قرار شد به دلیل برگزاری جشنواره آیینی سنتی و تعمیراتی که سالن دارد و همچنین به نفع یکی از گروه‌های جوان که قرار است اثری را دو هفته روی صحنه ببرد کار خود را زودتر به پایان برسانیم تا به سهم خود در سرعت بخشیدن به روند بازسازی تئاترشهر کمک کنیم.

این هنرمند که در صورت علاقه‌مندی می‌توانست تا روز 7شهریور به اجرای نمایش خود ادامه دهد، در بررسی میزان استقبال تماشاگران از آثار نمایشی طی ماه‌های اخیر اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این حوزه با دو مسئله مواجه هستیم، نخست اینکه طی سال‌های اخیر و حتی پیش از آن مسائلی اتفاق افتاده که موجب شده ذائقه تماشاگران تغییر کند و برنامه‌ای برای تربیت مخاطب وجود نداشته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاهد هستیم نمایش‌هایی که در جریان تولید از چارچوب‌ها و اصول جدی تئاتر پی‌روی می‌کنند با استقبال مواجه نیستند اما نمایش‌های خنده‌دار که از نظر فرم و محتوا کیفیت نازلی دارند توسط مخاطب سینه به سینه تبلیغ می‌شود. حتی نمایشی در تئاترشهر به صحنه می‌آید که نمایش‌نامه آن توسط نویسنده‌ای صاحب‌نام نوشته شده و طنز تلخ دارد اما این اثر هم از سوی مخاطب با بی‌مهری روبه رو شد.

خلیلیان با بیان اینکه طی مدت اجرا در مجموعه تئاترشهر با نکته دردناک دیگری نیز مواجه شدم توضیح داد: متاسفانه عینا شاهد بودم هنرمندان تئاتر ما که خودشان از بدنه جریان اصلی هستند نمایش نگاه نمی‌کنند و حتی ارسال دعوت‌نامه رسمی، تماس و تلفنی و خواهش شفاهی موجب نمی‌شود این دوستان برای دیدن اثر به سالن بیایند.

کارگردان نمایش "تو هرگز نخواهی گشت" در پایان گفت: شاید برای عده‌ای بحث مادی و فروش مطرح نباشد که خود من جزو همان گروه هستم و تنها علاقه دارم نمایش توسط دوستان هنرمند دیده شود تا بتوانیم درباره آن به گپ و گفت بپردازیم و طی آن از نظرات آن‌ها برخوردار شوم و نقاط ضعف و قوت کار بشناسم، اما متاسفانه با وجود اینکه عزیزان اصلا نیازی به خرید بلیت هم ندارند به سالن نمی‌آیند که موجب ناراحتی مضاعف من در کنارتغییر ذائقه تماشاگران تئاتر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز