خبرگزاری کار ایران

جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان کشور در یاسوج آغاز شد

جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان سراسر كشور در سه رشته شعر، داستان نویسی و مطالعه و تحقیق برگزار می‌شود.

یاسوج: سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان سراسر كشور با قرائت پیام " حسین هژیری" معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیركل آموزش و پرورش این استان تعداد دانش آموزان شرکت کننده در اسی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره را 256 دانش آموز پسر و دختر مقطع متوسطه برگزیده كشوری عنوان و اظهارداشت: در این جشنواره 15 داور ملی، تعدادی مربی، سرپرست و عوامل و مسوولان اجرایی وزارت آموزش وپروش نیز حضور دارند.

"پرویز طاهری" در آئینی که بمناسبت آغاز بکار سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، زمان برگزاری این جشنواره را از یكم تا چهارم شهریور ماه ذکر و خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان سراسر كشور در سه رشته شعر، داستان نویسی و مطالعه و تحقیق برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، تعداد دانش آموزان شرکت کننده این استان در سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی کشور که قرار است بمدت چهار روز در یاسوج مرکز استان برگزار شود را هشت دانش آموز برشمرد و یادآورشد: 10 کمیته تحت نظارت یک ستاد مرکزی راهبردی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده و اقدامات لازم در زمینه برگزاری جشنواره را برعهده دارند.

طاهری، كمیته های تشكیل شده برای برگزاری جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان سراسر كشور را شامل كمیته افتتاحیه و اختتامیه، روابط عمومی و تبلیغات، حفاظت و حراست، پذیرش و اسكان، بهداشت و تغذیه، پشتیبانی و خدمات، فنی و دبیرخانه، هماهنگی، ارزشیابی و فوق برنامه برشمرد.

وی معرفی پتانسیل ها و نقاط قوت کهگیلویه و بویراحمد، بیان توانمندی های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی آن و آشنایی دانش آموزان نخبه کشور در یک فضای صمیمی، كسب تجربه و مهارت آموزی دانش آموزان این استان، افزایش حس رقابت پذیری آنان، آگاهی دانش آموزان استان از استعدادها و قابلیت های خود و آشنایی هر چه بیشتر آنان با قومیت ها و فرهنگ های مختلف كشور را از مهمترین اهداف و دستاوردهای سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی دانش آموزان سراسر کشور در یاسوج مرکز این استان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از بازدید و آشنایی دانش آموزان شرکت کننده در سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی کشور با برخی مناطق گردشگری و بقاع متبرکه یاسوج و " شهر سی سخت " مرکز شهرستان دنا که با یاسوج مرکز استان فاصله 30 کیلومتری دارد خبرداد.

طاهری، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری در حاشیه برگزاری سی امین جشنواره فرهنگی، پژوهشی و ادبی کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد را یکی از برنامه های پیش بینی شده از سوی ستاد راهبردی جشنواره در حاشیه برگزاری این جشنواره خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز