خبرگزاری کار ایران

محمدزاده در پاسخ ایلنا:

یارانه‌ی مطبوعات پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۲

محمدزاده: ما برای کاغذ سهمیه‌ای روزنامه‌ها پولی ندادیم که از یارانه کم کنیم، ما تسهیلات در اختیار روزنامه‌ها قرار داده‌ایم و قرار نیست پولی از یارانه کم شود.

ایلنا: محمدجعفر محمدزاده؛ معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در حاشیه‌ی کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه ۲ آبان ماه) به سوالات خبرنگار ایلنا پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدزاده در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که کاغذ ۱۷۳۰ تومانی که اخیرآ معاونت مطبوعاتی به صورت سهمیه‌ای در اختیار روزنامه‌ها قرار می‌دهد، از کیفیت لازم برخوردار نیست و با احتساب وزن بالای آن، به‌‌ همان قیمت کاغذ خارجی تمام می‌شود، گفت: کاغذ خارجی ۴۸ و نیم گرمی است و کاغذ وارداتی ۵۲ گرمی، ما مدعی نیستیم کاغذ تولید داخل کیفیت کاغذ خارجی را دارد، اما مگر می‌توانیم تولید داخلی را متوقف کنیم و فقط متکی به خارج باشیم. قیمت این کاغذ ۱۷۰۰ تومان است و نهایتآ قیمت تمام شده‌ی آن با در نظر گرفتن موضوع وزن، شاید ۱۸۰۰ یا ۱۸۵۰ تومان بشود. قیمت همین کاغذ ۲۲۰۰ یا ۲۳۰۰ تومان است. بعضی‌ها کم لطفی می‌کنند، اما مهم این است که الان ثبات را در وضعیت کاغذ می‌بینیم.
در این قسمت توضیحات محمدزاده، یکی از فعالین حوزه‌ی مطبوعات خطاب به محمدزاده گفت: من پریروز کاغذ ۴۸ گرمی خارجی را با وجه نقد، ۲۴۵۰ تومان خریدم و فروشنده با این قیمت هم حاضر به فروش نبود و می‌گفت من باید کاغذ را نگه دارم تا قیمت دلار مشخص شود، چطور شما قیمت دیگری می‌گویید؟
محمدزاده پاسخ داد: قبول دارم، بنا براین در این وضعیت که قیمت کاغذ به این صورت است، ما باید تلاش کنیم تا به هر بهانه‌ای قیمت کاغذ را پائین بیاوریم. کاغذ ۲۷۰۰ تومان بوده که به این قیمتی که شما می‌گویید رسیده و البته من معتقدم که قیمت از این پائین‌تر است؛ چون واردات در حال انجام است و با اشباع شدن بازار قیمت داخل هم پائین می‌آید. تا دیروز ۷۵ روزنامه کاغذ تولید داخل دریافت کرده‌اند و در سهیمه‌ی آبان ماه هم قرار است به روزنامه‌های شهرستانی کاغذ سهمیه بدهیم و در نوبت بعدی هفته نامه‌ها هم که نیاز به کاغذ رول دارند را مشمول دریافت این سهمیه قرار می‌دهیم. البته این تصور که کاغذ به نرخ پارسال برسد، درست نیست.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر قطع شدن یارانه پرداختی به روزنامه‌ها به دلیل اختصاص کاغذ سهمیه‌ای گفت: نه، به یارانه ربطی ندارد و ما پولی بابت این کاغذ ندادیم که از یارانه کم کنیم، ما تسهیلات در اختیار روزنامه‌ها قرار داده‌ایم و قرار نیست پولی از یارانه کم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز