خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در مراسم افتتاح نمایشگاه مطبوعات خبرداد:

یارانه شش ماهه اول رسانه‌ها تا پایان نمایشگاه پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۳

مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ظهر امروز(7 آبان) با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در محل این نمایشگاه برگزار شد.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت نمایشگاه مطبوعات گفت: امروز همدلی خوبی در مطبوعات وجود دارد و فضای صمیمی که در مطبوعات وجود دارد در کنار رقابت خوب در نمایشگاه نیز دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: اینکه گفته می‌شود نباید در شرایط اقتصادی امروز نمایشگاه برگزار می‌شد و هزینه آن به مطبوعات داده می‌شد‎ درست نیست زیرا برگزاری این نمایشگاه و حضور مردم و هزینه‌های آن به نفع رسانه هاست.

وی با اشاره به لزوم پرداخت یارانه مطبوعات گفت: متاسفانه به دلیل برخی مشکلات پرداخت یارانه به تاخیر افتاده است اما تلاش داریم تا پایان نمایشگاه یارانه شش ماهه واریز شود و در جلسه هیات دولت نیز اعلام کردیم که از هر کجایی که می‌خواهند صرفه جویی کنند اما در بخش مطبوعات صرفه جویی نشود.

حسینی با اشاره به لزوم فضای نقد گفت: امروز رسانه‌ها می‌توانند دیگران ر ا نقد کنند و به چالش بکشند اما خود آن‌ها هم باید آسیب‌شناسی شوند. امروز شعار نمایشگاه کلام صادقانه است و این امر نشان می‌دهد که بالا‌ترین سرمایه مطبوعات اعتماد مردم است و مطبوعات نیز باید با بیان واقعیت‌ها این اعتماد را افزایش دهند.

وی ادامه داد: مطبوعات آیینه جامعه هستند و لذا باید مدیران با مطبوعات و رسانه‌ها صحبت کنند زیرا جامعه مطبوعاتی حرفهای جدی دارند. اگر ما می‌گوییم که مطبوعات رکن چهارم هستند یعنی همانند سه قوه دیگر بار پیشرفت را بر دوش گرفتند و فعالان مطبوعاتی با عشق تلاش می‌کنند و با هدف پول و تجارت به این حرفه نیامدند.

حسینی با اشاره به هجمه دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: امروز تمامی دشمنان دست در دست دادند تا علیه ما فعالیت کنند لذا نیاز به همدلی و همگرایی امروز بیش از گذشته وجود دارد و این همدلی باید در بحث جهاد اقتصادی بیشتر باشد.

وزیر ارشاد با اشاره به بحث انتخابات گفت: باید در انتخابات آینده یک فضای اخلاقی در کشور حاکم شود تا مردم بتوانند گزینه اصلح را انتخاب کنند.

حسینی در پایان سخنان خود از افتتاح اتحادیه مطبوعات جهان اسلام با حضور رییس جمهور خبرداد.

بعد از مراسم افتتاحیه وزیر ارشاد از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید کرد در این بازدید از غرفه موزه مطبوعات و همچنین تندیس چندنفر از روزنامه نگاران همچون جلال آل احمد و مرتضی آوینی رونمایی شد.

بازدید وزیر ارشاد از غرفه‌های مختلف با بی‌نظمی و شلوغی بسیار همراه بود و اعتراض غرفه داران را به دنبال داشت. همچنین اجرای مجری مراسم افتتاحیه بسیار ضعیف بود و اعتراض حاضران در مراسم را به دنبال داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز